قطعات خودرو

آقای نماینده حمایت مجلس از صنعت خودرو چه بوده است؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، جعفر قادری یکی از اعضای کمیته برنامه ریزی، دارایی و محاسبات شورای اسلامی در اظهارات خود در آستانه انتخابات به صنعت خودروسازی ملی تاخت و گفت خودروسازان به رغم حمایت‌های مجلس ناکارآمد هستند. افزایش قیمت خودرو نشان می دهد که خودروسازان داخلی نمی توانند هزینه های تولید خود را کنترل کنند و اغلب به جای کاهش هزینه های تولید، از افزایش قیمت برای جبران زیان استفاده می کنند.

 

وی همچنین از مدیریت ضعیف در صنعت خودرو انتقاد کرد و از مدیریت مونتاژکاران تمجید کرد! نماینده مردم شیراز به جای ارائه گزارش چند ساله خود، از صنعت خودروسازی کشور انتقاد کرد و گفت که با وجود حمایت هایی که از آنها شده، خودروسازان داخلی بهره وری لازم را ندارند!

 

حال سوال اینجاست که شورای اسلامی چه حمایتی از صنعت خودرو در کشور کرده است؟ در شرایطی که خودروسازان داخلی با مشکلات و مسائل بسیاری ناشی از تحریم های ناعادلانه دست و پنجه نرم می کنند و همچنان پرچم تولید را برافراشته نگه داشته اند، تحریم های داخلی موانع بسیار سخت تری را پیش روی آنها قرار داده است.

 

مشکلات ارزی، محدودیت‌های تخصیص منابع، تجهیزات گران قیمت و بالاتر از همه قیمت‌های اجباری نه با تحریم‌های خارجی، بلکه توسط نهادهای حاکمیتی و سیاست‌گذاران داخلی در پشت صنعت خودرو قرار گرفت تا تنفس صنعت کاهش یابد. در طول روز.

 

ضرر صدها میلیاردی به خودروسازان به طور ناگهانی باعث سوددهی تعلیق نشد، بلکه نتیجه تصمیمات عجولانه افرادی مانند نمایندگان مجلس بود.

 

در شرایطی که قیمت کالاهای مختلف اعم از مواد اولیه، قطعات، نهاده‌های تولید و غیره چندین برابر افزایش یافته است، سیاست‌های بخشنامه‌ای باعث شده تا تولیدکننده بتواند قیمت تمام شده را با قیمت نهایی محصول مطابقت دهد. جالب است که عضوکمیسیون برنامه و بودجه خودروسازان داخلی را با شرکت های خصوصی مونتاژ مقایسه می کند که شرایط بسیار بهتری برای تعیین قیمت محصولات دارند و علیرغم اینکه قیمت را شورای رقابت تعیین می کند، ادعای آنها در خصوص قیمت تمام شده تولید به راحتی پذیرفته می شود و محصول آنها با حاشیه سود خوبی به فروش می رسد و در نهایت آنها را مدیران کارآمد می نامند و خودروساز داخلی را متهم به سوء مدیریت می کنند.

 

قانونگذار این کشور باید به یاد داشته باشد که روند و پیشرفتی در زنجیره جهانی و توزیع فناوری در این زنجیره رخ داده است. آیا صنعت استراتژیک خودروسازی می تواند فکر کند که بتواند با خودروسازان همگام شود؟ هدف دنیا؟ نمونه اخیر این مشکل روسیه است که در مواجهه با تحریم های غرب بسیاری از استانداردهای تولید را حذف و سطح آن را برای حمایت از فعالیت های داخلی و ملی خود پایین آورد.

 

 

اما در شرایط مشابه کشورمان، خودروساز داخلی دست روی زانو گذاشته و به سختی مراحل تولید و توسعه را پشت سر می گذارد. با این حال از سیاست های موجود باید انتظار چنین اظهارنظرهایی داشت، زیرا همه چیز باید به دست همه برسد!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *