قطعات خودرو

لذّتِ ساختن

تولید مجموعه کامل پمپ بنزین و همزمان تولید و عرضه قطعات منفصله آن درایران

پمپ بنزین یک قطعه مهم در خودرو است.سوخت‌ رسانی به سلامت این قطعه وابسته است. پمپ بنزین متشکل از 43 قطعه منفصله است. وقتی پمپ بنزین خراب می‌شودو در واقع یک یا دو قطعه آن خراب شده است اما معمولا پمپ بنزین به صورت کامل فروخته می شود. یعنی برای آن قطعه یدکی عرضه نمی شود.
سوزن انژکتور هم بر همین قاعده است و این‌هر دو از قطعات گران‌قیمت و نسبتاً پرمصرف هستند. هم‌چنین است موتور پمپ بنرین و هر سه قطعه به طور کامل در تولیدی شبستری تولید می شود.

ناصر ثابتی شبستری متولد 1346 و فارغ التحصیل رشته الکترونیک کارش را از فروشندگی در مغازه پدر همزمان با تحصیل آغاز کرده است حدود 40 سال پیش،
فروشندگی را به بازرگانی رساند و شد یکی از تجار خوشنام لوازم یدکی بازار چراغ برق تهران، آن‌قدر از مال دنیا خدایش عطا کرد که نیازی به تلاش بیشتر نداشت. اما دلش می‌خواست درآمدش با خدمتی بزرگتر از بازرگانی و نمایندگی فروش کارخانه های انگلستان و ترکیه ادامه یابد. این بودکه آستین همّت بالا زد و از تولید درب ترموستات شروع کرد.

تولید با نگاه و رویکردی کاملاً متفاوت

وقتی می‌شود با تعویض یک قطعه معیوب درپمپ بنزین، مجدداً از آن استفاده کرد؛ چرا باید خرج اضافی روی دست مردم گذاشت؟

جواب این سوال از نگاه اقتصادی و طمع کارانه این است که خوب فروش یک پمپ بنزین ده‌ها برابر بیشتر از فروش قطعه‌ای از آن سود دارد. اما اگربه جامعه ومردم اطرافت کمی دلبستگی داشته باشی، به اقتصاد ملی و ارز خروجی از کشور حساس باشی، به سلامت زیست‌گاه آدمی یعنی کره خاک اهمیت دهی و در درونت به حقیقت ناب ایمان داشته باشی دیگر نمی‌توانی مال اندوزی به هر طریق را بپذیری.

انقلابی در تولید

تولیدی شبستری به آنالیز قطعه و شناسی نقاط ضعف و آسیب پذیر به عنوان راهبرد خود در تولید نگاه می کند. لذا توانسته برای اولین بار در ایران با تولید لوازم یدکی پمپ بنزین و سوزن انژکتور از تعویض کامل قطعه جلوگیری کند.البته عدّه‌ای از تولید کنندگان و بازرگانان این را کار برنمی تابند. از سوی دیگر باید به تعمیرکاران و صاحبان خودرو نیز اطلاع رسانی شود و تعمیرکاران آموزش ببینند

تولیدی ثابت شبستر موفق یه تولید و مونتاژ مغزی پمپ بنزین برای اغلب خودروهای موجود در کشور تولید کرده است که هشت سال عمر مفید دارد. ضمن آنکه می تواند خروجی 110 لیتر برساعت داشته باشد بنابراین برای تمامی خودروهای سواری داخلی و خارجی حتی شش سیلندر کارآیی دارد.

تولیدی شبستری 20 مدل فیلتر بنزین(صافی بنزین) واقعی تولید کرده است. چون با استفاده از دانش و ابتکار درون سازمانی، این فیلترها جلوی ورود زیر ذرات را می گیرند. درب ترموستات، مهره نصب پمپ بنزین و چندین قطعه و مجموعه ساخته است که بی سابقه بوده است.

درحال حاضر 38 شرکت تولیدی و توزیعی بزرگ در کشور مشتری ثابت تولیدی شبستری هستند و محصولات این شرکت را در بسته بندی خود عرضه می کنند.

شرکت تولیدی شبستری 55 نفر پرسنل اداری و تولیدی دارد.

طراحی خط تولید

کارساده و حداقلی یعنی این که خط تولید را از خارج کشور بیاوری، قالب را سفارش بدهی، تراشکاری و بقیه مراحل را برون سپاری کنی. یک سوله مونتاژ و بسته بندی داشته باشی و بشوی تولید کننده

اما کار اساسی یعنی خودت و همکارانت طراح باشند، خلاقیت به خرج دهند، بازتولید و بهینه سازی کنند. در تمام جزئیات فنی و اثر گذار وارد شوی و به میکرون‌ها توجه کنی

کارگر را کاردان، کاردان را کارشناس و مجموعه همکاران را کاوشگر، وفادار، با امید و نشاط ساختن، کار اساسی است.

تولیدی شبستری هدف خود را خدمت در ابعاد ملّی قرار داده است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است