قطعات خودرو

ماجراجویی در دُبی؛ رفتن به ژرفای عمیق‌ترین استخر ویژه غواصی جهان

این استخر ۱۴ میلیون لیتر آب را در خود جای داده و حجمش به‌اندازهٔ ۶ استخر شنای المپیک است. برای درمان ناراحتی‌های حاصل از غواصی، نظیر بیماری کاهش فشار، یک اتاق ۱۲ تخت‌خوابی اکسیژن پُرفشار نیز هست. سیستم بسیار پیش‌رفتهٔ تصفیهٔ آب فقط ظرف ۶ ساعت کل آب استخر را تصفیه می‌کند.

جرد جابلونسکی، مدیر استخر غواصی عمیق دُبی می‌گوید: «اینجا واقعا یک شهر زیرآب‌ است. و گذشته از شگفت‌انگیز بودن پر از آخرین فناوری‌هاست. محفظه زیرآب ما هم بسیار جالب است.»

او می‌افزاید: «ساخت چنین استخری خدمت بزرگی به صنعت غواصی است اما اینجا در دُبی تا نزدیک‌ترین مکان برای غواصی یک شبانه‌روز با ماشین راه است. اما این استخر نزدیک است و هر روز سال شرایط ایدئال را دارد.»

اینج مجموعه بهترین جا برای آموزش غواصی در اعماق است و میزان جزئیات و خلاقیتی که در ساخت این شهر زیر‌آب به‌کاررفته مبهوت‌کننده است.

استخر غواصی عمیق دُبی حاصل کار تیمی پیچیده و چند ساله بوده است. این استخر ۲۷ بلندگوی زیرآب برای ارتباط با غواصان یا پخش موسیقی دارد.

دو محفظه زیرآب هم در عمق‌های ۶ و ۲۱ متری قرار دارند. غواصان در این محفظه‌ها به هوا دسترسی دارند. فقط وقتی به مرزهای حفره غواصی نزدیک می‌شوید ابعاد واقعی این استخر عظیم را می‌بینید، که سرگیجه‌آور است.

گردانندگان استخر غواصی عمیق دُبی می‌گویند که این مجموعه متعلق به همگان است. طراحان آن علاوه بر حرفه‌ای‌ها و قهرمانان، کسانی را نیز که هرگز غواصی نکرده‌اند و می‌خواهند دورهٔ آموزشی ببینند در نظر داشته‌اند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است