قطعات خودرو

محبوب‌ترین و منفورترین برند خودروساز از دیدگاه بانوان!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بررسی خریداران برندهای مختلف در امریکا نشان می‌دهد بیوک محبوب‌ترین خودروساز در بین بانوان است و رم کمترین طرفدار را دارد.

 

مطالعهٔ جالبی از «گلوبال موبیلیتی» نشان داده است که کدام خودروسازان در بین بانوان در ایالات‌متحده محبوب‌تر هستند و کدام‌یک طرفدار کمتری دارند. این مطالعه محبوبیت خودروها بین بانوان را از طریق دو روش تجزیه‌وتحلیل کرده است. بخش اول این مطالعه بررسی کرده است که از کل خریداران یک برند مشخص، چند درصد مردان و چند درصد زنان هستند. بخش دوم هم خودروهایی که بیشتر از همه توسط زنان خریداری شده‌اند را مشخص کرده است.

 

طبق بررسی‌های گلوبال موبیلیتی، بیوک محبوب‌ترین برند در بین بانوان بوده و حدود ۵۵ درصد از خریداران آن را زنان تشکیل می‌دهند که بسیار بالاتر از میانگین ۴۱.۲ درصدی کل خودروسازان است. پس از بیوک، میتسوبیشی با ۵۱.۴ درصد، مینی با ۵۱.۱ درصد، لکسس با ۵۰.۴ درصد و اینفینیتی با ۴۹.۶ درصد در صدر جدول قرار گرفته‌اند و پس از آن‌ها هم مزدا و کیا هردو با ۴۹ درصد دیده می‌شوند.

محبوب‌ترین برندها در بین بانوان
رتبه برند درصد خریداران زن
۱ بیوک ۵۵.۰ درصد
۲ میتسوبیشی ۵۱.۴ درصد
۳ مینی ۵۱.۱ درصد
۴ لکسس ۵۰.۴ درصد
۵ اینفینیتی ۴۹.۶ درصد
۶ مزدا ۴۹.۰ درصد
۷ کیا ۴۹.۰ درصد
میانگین ۴۱.۲ درصد

در سال ۲۰۲۲ اما زنان بیش از هر برندی از تویوتا خودرو خریده‌اند. این شرکت سال گذشته ۶۰۶,۹۸۵ دستگاه خودرو به بانوان فروخته که ۴۳.۳ درصد از کل فروش آن در آمریکا را شامل می‌شود. پس از تویوتا هم هوندا با ۳۶۳,۷۹۹ دستگاه، شورلت با ۳۴۰,۹۹۹ دستگاه، فورد با ۳۱۳,۴۷۷ دستگاه و هیوندای با ۲۹۴,۳۸۰ دستگاه قرار دارند.

پرفروش‌ترین برندها در بین بانوان
رتبه برند فروش درصد خریداران زن
۱ تویوتا ۶۰۶,۹۸۵ دستگاه ۴۳.۰ درصد
۲ هوندا ۳۶۳,۷۹۹ دستگاه ۴۸.۰ درصد
۳ شورلت ۳۴۰,۹۹۹ دستگاه ۳۵.۰ درصد
۴ فورد ۳۱۳,۴۷۷ دستگاه ۳۱.۰ درصد
۵ هیوندای ۲۹۴,۳۸۰ دستگاه ۴۸.۰ درصد

از سوی دیگر اما برخی برندها برای بانوان جذابیتی ندارند. رم کمترین محبوبیت را در بین زنان دارد و تنها ۱۷ درصد از خریداران آن از جنس مؤنث هستند. پس از آن نیز جی‌ام‌سی با ۲۸.۷ درصد، فورد با ۳۱.۱ درصد، تسلا با ۳۳.۱ درصد و دوج با ۳۳.۹ درصد قرار دارند. گلوبال موبیلیتی تعدادی از دلایل محبوبیت بیوک در بین بانوان را شرح داده است.

 

 

به‌عنوان‌مثال، جنرال موتورز یک شبکهٔ فروش مخصوص بانوان دارد که مدیران آن همگی زن هستند. همچنین مدیر اجرایی این شرکت «مری بارا» هم در بین زنان محبوب است و ایمنی را در اولویت این شرکت قرار داده یعنی چیزی که برای بانوان اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، سبد محصولات بیوک فقط از کراس‌اوورهای کامپکت و میان سایز تشکیل شده که محبوبیت بیشتری در بین زنان دارند.

 

کم‌طرفدارترین برندها در بین بانوان
رتبه برند درصد خریداران زن
۱ رم ۱۷.۰ درصد
۲ جی‌ام‌سی ۲۸.۷ درصد
۳ فورد ۳۱.۱ درصد
۴ تسلا ۳۳.۱ درصد
۵ دوج ۳۳.۹ درصد

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است