قطعات خودرو

مختار را بیشتر از حضرت معصومه (س) می‌شناسیم!

میلادتان تا ابد مبارک‌مان باشد؛ آرام دل امام هشتم…

به مناسبت روز میلاد فرخنده حضرت معصومه(س) دست به قلم شده ام تا چندخطی درباره حس درونی ام به این بانوی یگانه و دغدغه دختران سرزمین‌مان بنویسم ولی در لحظه آخر تصمیم گرفتم موضوع متفاوت تری را مطرح کنم.

بارها این جمله که «حضرت معصومه(س) الگوی دختران شیعه است» را به ما دخترها گفته اند ولی به این مساله توجه نداشته‌ایم که باید زندگی معصومانه حضرت را به صورت ملموس‌تر به گونه ای که دختران بتوانند آن را سرمشق خود کنند ارائه دهیم.

شما تاکنون فیلم سینمایی یا سریالی ویژه و فاخر از زندگی حضرت معصومه(س) دیده اید؟ از آن دست فیلم‌هایی که سال‌های سال هم اگر از پخش آن گذشته باشد، بازهم در یاد و خاطرتان مانده است؟ اگر کمی فکر کنید قطعا پاسخ تان «چیزی به خاطرم نیست»خواهد بود. با کمال تاسف باید بگویم من و هم نسلانم مختار را بیشتر ازحضرت معصومه(س) می‌شناسیم!

ساخته نشدن سریالی درباره حضرت معصومه(س) پرسشی است که سال‌ها ذهن من مخاطب را به خود مشغول کرده است؛ این که چرا برای مطرح‌ترین دختر عالم، کسی که مثل مادرمان حضرت زهرا(س) یکه تاز تمام معیارهای ارزشی است، مجموعه‌ای فاخر ساخته نمی‌شود و موانع کار دقیقا کجاست؟

همه ما می‌دانیم تاثیر کارهای هنری و فیلم ها از کتاب‌ها و سخنرانی‌ها بیشتر است، به خصوص برای نسل جدید که در دنیای اینترنت قد کشیده‌اند و پناه و سرگرمی‌ آنها فضای مجازی است. پس چرا در این سال‌ها نتوانسته‌ایم فیلم و سریالی درباره حضرت معصومه(س) بسازیم و در آن به تمام دختران جهان دختری را نشان دهیم که خانواده دوست، شجاع و قوی، عالم و باسواد و هزاران صفت خوب دیگر است. چرا نتوانسته‌ایم در قالب رسانه و تصویر دختران را به الگوپذیری از این بانو ترغیب کنیم؟ چرا ما زنان و نقش تاثیرگذار آنها را نادیده گرفته‌ایم؟

سینما و تلویزیون ایران ساخت سریال‌هایی درباره بانوهای بی بدیل جهان ازجمله حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) را در اولویت خود نمی‌دانند و در این باره دچار غفلت و کم کاری شده‌اند، مدیران ارشد وزارت ارشاد و صداوسیما موظف هستند درباره چهره‌هایی که در طول تاریخ همواره الگوی زنان سخت‌کوش و همیشه فداکار ایرانی بوده اند، به میدان بیایند و آثاری فاخر و درخور مقام آنها را تولید کرده تا این ضعف فرهنگی را برطرف کنند.

البته ناگفته نماند جواد افشار پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش درباره حضرت معصومه(س) فیلم‌نامه ای به نگارش درآورده و طبق برنامه ریزی‌ها قرار است به زودی پیش تولید آن را آغاز کند. سریالی با نام «حضرت معصومه(س)» که از سریال‌های الف ویژه رسانه ملی است و در ۳۰ قسمت تولید و پخش می‌شود. با این اوصاف می‌توان گفت جواد افشار اولین کسی است که زندگی یکی از بانوان مطرح تاریخ اسلام را به تصویر می‌کشاند و به زودی در رده سازندگان شناخته شده سریال‌های مذهبی قرار خواهد گرفت.

و کلام آخر: دختران شکننده‌تر از شیشه و سخت تر از سنگ، روزتان مبارک. امیدوارم امروز بهترین روز برای شما باشد و به همه آرزوهایتان برسید.

 منبع: روزنامه جام جم

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *