قطعات خودرو

مرسدس EQS ؛ لوکس‌ترین خودروی برقی جهان

مرسدس از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین خودرو برقی خود رونمایی کرد. مدل EQS مانند کلاس S، با هدف داشتن فضای زیاد و راحت طراحی شده است. EQS دارای کاپوتی شیب‌دار است که باعث می‌شود این مدل یادآور طراحی‌هایی باشد که در دهه 1990 در نوع خودشان بیشترین محبوبیت را داشتند.

عقب خودرو نیز دارای نمایی نرم‌تر و مخروطی‌تر است و این امر که افتخاری برای طراحان مرسدس است، باعث شده تا EQS از نظر آیرودینامیکی کارآمدترین تولید خودروی سواری در جهان باشد. طبق برآورد‌های انجام شده با استفاده از استاندارد‌های آزمون اروپا، این خودرومی تواند حدود 480 مایل را بدون نیاز به شارژ طی کند. هر چند روش‌های آزمایشی که توسط ایالات متحده استفاده می‌شود، دامنه کمتری را تخمین می‌زند.

EQS مانند کلاس S، ویترینی برای نمایش پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های ساخت مرسدس در نظر گرفته شده است به عنوان نمونه مانند در‌های برخی از مدل‌های تسلا در‌ها به طور خودکار کار می‌کنند.

دستگیره در‌ها با نزدیک شدن راننده به طور خودکار باز می‌شوند. وقتی راننده روی ترمز پا می‌گذارد، در نیز می‌تواند به طور خودکار بسته شود. راننده همچنین می‌تواند در‌ها را تنظیم کند تا دیگران نیز بتوانند از ماشین وارد و خارج شوند.

در داخل، مرسدس EQS دارای نوعی صفحه نمایشگر است که کل داشبورد از پنجره سمت راننده تا سرنشین را پوشش می‌دهد. زیر صفحه شیشه‌ای منحنی بسیار بزرگ، سه صفحه نمایشگر جداگانه وجود دارد که شامل یک صفحه نمایشگر برای مسافر نیز می‌باشد.

همچنین EQS دارای نوعی برنامه Power Nap ویژه است که به رانندگان کمک می‌کند تا هنگام استراحت کمی بخوابند. این خودرو به طور خودکار صندلی راننده را به حالت استراحت جمع می‌کند و پنجره‌ها و سقف شیشه‌ای را می‌بندد. نور و درجه حرارت داخلی نیز تنظیم می‌شود تا فضای پر از آرامشی ایجاد کند. صدا‌های آرامش‌بخشی پخش می‌شود و تصاویر شب و آسمان پرستاره روی صفحه داشبورد ظاهر می‌شوند. بعد از چند دقیقه، ماشین برنامه‌ای برای بیدار شدن راننده آغاز می‌کند که شامل رایحه‌های خاص انرژی‌دهنده و ماساژ ملایم است. سرانجام، پشتی صندلی بلند شده و سایه‌بان‌ها باز می‌شود.

EQS همچنین فرمان چهار چرخ را ارائه می‌دهد که این ویژگی در سدان کلاس S نیز موجود است. در سرعت‌های پایین، چرخ‌های عقب کمی در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخند. EQS این امکان را برای خودرو فراهم می‌کند تا در فضای بسیار کوچک‌تر بچرخد.

در سرعت‌های بالاتر، چرخ‌های عقب می‌توانند در جهت مشابه چرخ‌های جلو حرکت کنند.

EQS در دو مدل عرضه می‌شود؛ EQS 450+ که دارای موتوری در محور عقب با قدرت 329 اسب بخار است. و EQS 580 که موتوری در جلو و چهار چرخ متحرک و 516 اسب بخار قدرت دارد. انتظار می‌رود که قیمت نهایی EQS بیش از صدهزار دلار باشد و در پاییز سال جاری در ایالات متحده عرضه و به فروش برسد.

منبع: CNN

مترجم: حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است