قطعات خودرو

اولویت دولت؛ مرغ یا خودرو!

در ماه‌های آخر دولت، اولویت‌های اقتصادی دیگری مانند موضوع مرغ، تامین واکسن و … نیز برای دولت وجود دارد که باعث شده است دولت کمتر بتواند به موضوع خودرو بپردازد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در آن زمان گفته بود، پیشنهادی که در بسته جهش تولید مطرح شده این است که خودروهایی که مورد نیاز و پسند عامه مردم است طبق روال سابق قیمت‌گذاری شوند ولی برای خودروهایی که قیمت بالاتر و مشتریان خاصی دارند و در تیراژ پایین‌تری تولید می‌شوند، اجازه داده شود که هیات مدیره خودروسازان بر اساس هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها قیمت‌گذاری کرده و این خودروها را بر اساس آن بفروشند.

با این حال اکنون با گذشت ماه‌ها از ارائه این بسته برای جهش تولید در صنعت خودرو خبری از تصویب نهایی و اجرایی شدن آن نیست و در حالی که خودروسازان و قطعه‌سازان در انتظار بررسی آن در جلسات قوای سه گانه بودند، خبری مبنی بر بررسی و تصویب این طرح شنیده نمی‌شود.

مرغ و خودرو

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه طرح دولت با عنوان جهش تولید مسکوت مانده است، علت این موضوع را مربوط به رو به پایان بودن مهلت دولت می‌داند: این اتفاق ممکن است به دلیل اینکه دولت دوازدهم در ماه‌های پایانی خود به سر می‌برد، باشد.

مازیار بیگلو اضافه کرد: علاوه بر آن، در ماه‌های آخر دولت، علاوه بر خودرو، اولویت‌های اقتصادی دیگری مانند موضوع مرغ، تامین واکسن و … نیز برای دولت وجود دارد که باعث شده است دولت کمتر بتواند به موضوع خودرو بپردازد.

در حال حاضر دولت با مسائلی که به معیشت مردم مربوط می‌شود، درگیر است و اولویت‌های وزیر صنعت زیاد شده است، به طوری که طرح دولت در حوزه خودرو در میان موضوعات دیگر دیده نمی‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر دولت با مسائلی که به معیشت مردم مربوط می‌شود، درگیر است و اولویت‌های وزیر صنعت زیاد شده است، به طوری که طرح دولت در حوزه خودرو در میان موضوعات دیگر دیده نمی‌شود.

دولت بلاتکلیفی­ها

بیگلو گفت: نمی‌گوییم دولت کم‌کاری کرده است، اما طرح جهش تولید به انجام نرسید و امروز دولت در حال تغییر است و موضوع خودرو و طرح مورد نظر همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی بیان کرد: تصور نمی‌رود که در مدت باقی مانده طرح جهش تولید تصویب شود اما امیدواریم در چند ماه باقی مانده، دولت یک تصمیم کلی بگیرد.

موضوع طرح جهش تولید از بهمن ماه مطرح شده بود و اکنون در خرداد ماه هستیم و طرحی که قرار بود شش ماهه باشد هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی عنوان کرد: موضوع طرح جهش تولید از بهمن ماه مطرح شده بود و اکنون در خرداد ماه هستیم و طرحی که قرار بود شش ماهه باشد هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: فرصت طلایی از دست رفته است و به نظر در شرایط فعلی لازم نیست که طرح تصویب شود، بلکه بهترین اتفاق  این است که تکلیف قیمت‌گذاری خودرو در این دولت تعیین شود. وی همچنین با اشاره به بررسی طرح ساماندهی خودرو در مجلس، گفت: فضای انتخاباتی باعث شده است نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخاباتی خود مشغول باشند و به همین دلیل جلسات کمیسیون صنایع نیز تشکیل نشده است و بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو ممکن است مدتی به طول بینجامد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *