قطعات خودرو

مشکلات امروز ما با راه‌حل‌های دیروز حل نخواهد شد

ملاکی: مشکلات امروز ما با راه‌حل‌های دیروز حل نخواهد شد

محمدرضا ملاکی بیش از ۲۵ سال است که در بازار قطعات یدکی خودرو مشغول به فعالیت است. وی‌ به عنوان پانزدهمین‌ سخنران جلسه گفت:

تصمیم گرفتیم اتفاق متفاوتی‌ را رقم بزنیم،

امروز باید‌ خوشحال باشیم که جریان تحول و ارتقا یکی‌ از اتفاقات خوبی ا‌ست که به لطف خداوند محقق شده است. من افتخار می‌کنم که دراین صنف کنار شما بزرگان حضور دارم.

تحصیل در مقطع دکتری

وی ادامه داد: تحصیلات من در زمینه کسب و کار است و هم اکنون در مقطع دکتری یکی از دانشگاه‌های فرانسه تحصیل می‌کنم. من درهلدینگ رما که در حوزه توزیع و خدمات مشغول به فعالیت است خدمت کرده و تلاش می‌کنم فضای متفاوتی در حوزه کسب و کار ایجاد کنم. طبیعتا در کنار یکدیگر با تعامل می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، باید تمامی تلاش‌ها و نظرات را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و هم افزایی واقعی ایجاد کنیم.

غیبت در آنجا که حضور می طلبد

ملاکی با اشاره به علت کاندید شدن در‌ انتخابات اتحادیه گفت: از سه سال پیش که در کمیسیون اقتصادی اتحادیه بنا به اقتضائات آن دوران خدمت‌گذاری کرده‌ام، دریافتم آنچه که امروز از آن گلایه‌مند‌یم نتیجه غیبت دیروز ماست. چرا که ما یا حاضرنبوده ایم ویا حاضرغایب بوده ایم .وماناظر نبوده ایم ویا ناظر بهت زده بوده ایم .هنگام وقوع اتفاقات تنها آرایش دفاعی می گیریم‌ و هیچ وقت آرایش زندگی را برای کسب و کارهایمان دنبال نکرده‌ایم؛ حتی در بسیاری از موارد بازیچه تصمیماتی شدیم که حاکمیت برای ما اتخاذ کرده که ازعدم حضورما نشات گرفته است. امروز آمده ایم که بازیگر میدان باشیم.

راه حل های متناسب با مسائل امروز

وی بیان کرد: دوستان دراتحادیه بر اساس داشته‌های خود زحمات بسیاری کشیده‌اند؛ اما باید توجه داشت که مشکلات امروز ما با راه‌حل‌های دیروز حل نخواهد شد. اگر بخواهیم در زمینه شفافیت یک برنامه راهبردی منسجم داشته باشیم، باید در بستر بحث بودجه و شفافیت مالی حرکت کنیم. در صورت عدم شفافیت حتی اگر قصد خوبی هم داشته باشیم؛ نمی‌توانیم حرکت کنیم و به مقصد برسیم.

تشکیل کمیسیون قطعات خودرو در اتاق اصناف ایران کار بزرگی که انجام شد

ملاکی ‌در‌ ادامه از تشکیل کمیسیون قطعات خودرو‌ در اتاق ایران خبر داد و‌ گفت: برای اولین بار موفق شدیم کمیسیون‌ قطعات خودرو را در اتاق ایران تشکیل‌ دهیم. مجوزهای لازم در این زمینه صادر‌شده و ما هم اکنون در حال پیگیری امور هستیم. طبیعتا ما دراین کمیسیون توان مضاعفی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید بخش خصوصی دارای سه اتاق تحت عنوان اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی و اتاق‌ تعاون است. از‌ لحاظ قانونی، هر زمان که حاکمیت بخواهد برای بخش خصوصی تصمیم گیری کند؛ ضرورت دارد این سه اتاق حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات گفت: کمیسیونی که در اتاق اصناف ایران تشکیل شده قطعاً می‌تواند امکانی را برای صنف فراهم کند تا در بستر قانون در جلسات تصمیم گیری حاضر باشیم و از غیبت دیروز خود بکاهیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی در پایان گفت: قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، قانون بهبود فضای کسب و کار و … فضای خوبی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده‌اند؛ ولی متاسفانه ما ازاین فضا کمتر استفاده کردیم و نتیجه این شده که امروز نارضایتی بیشتری داریم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *