قطعات خودرو

مقاومت بازار خودرو در برابر افزایش قیمت| تیبا همچنان تولید می شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛  نارنجی پوشان جاده مخصوص با سکان داری محمدعلی تیموری به دنبال دست یابی به تیراژ اقتصادی برای دو محصول «شاهین» و «کوییک» هستند. حذف تیبا به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی از خط تولید، در بازار خودرو می تواند بها این خودرو را افزایش دهد. هرچند که به گفته احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان تیبا همچنان درحال شماره گذاری است.

سامانه جامع فروش وزارت صمت که به هدف کنترل قیمت خودرو در بازار راه اندازی شده است، ظاهرا تاکنون تاثیر چندانی را در بازار ایجاد نکرده است. از سوی شاهد هستیم که بحث واردات خودرو در بازار تعدیل قیمت نسبی ایجاد کرده است، هرچند این مورد در خودروهای داخلی چندان ملموس نیست، اما برای کاهش جو روانی ناشی از گرانی خودرو، اثر گذار بوده است. در ادامه به بررسی قیمت برخی از محصولات سایپا خواهیم پرداخت:

مقاومت بازار در برابر افزایش قیمت|تیبا همچنان تولید می شود

شاهین طی یک هفته گذشته با ۵ میلیون تومان افت قیمت در بازار همراه و اکنون با ۳۸۰میلیون تومانی معامله می شود

شاهین محصول بد فروش سایپا
علیرغم اینکه طی یک دهه تلاش گروه خودروسازی سایپا به دنبال دست یابی به پلت فرم و محصول جدید برای عرضه بود، شاهین نتوانست تمام خواسته نارنجی پوشان را تامین کند. شاهین با پلت فرم تویوتا یاریس و موتور ارتقا یافته تیبا مجهز شده به توربوشارژر است. شاهین طی یک هفته گذشته با ۵ میلیون تومان افت قیمت در بازار همراه و اکنون با ۳۸۰میلیون تومانی معامله می شود. برخی از کارشناسان دلیل این افت قیمت را تغییر موتور شاهین به TU۵ اعلام کردند. هرچند که مشخص نیست گروه خودروسازی سایپا چه زمانی شاهین را با پیشرانه مذکور راهی بازار می کند، اما باید دید که همکاری سایپا و ایران خودرو تا چه پیشرفت خواهد داشت.

تیبا طی دو هفته گذشته با ثبات قیمت برای نسخه سدان در بازار آزاد همراه بوده و اکنون با بها ۱۹۴ میلیون تومان معامله می شود

تیبا چند؟
تیبا پس از حدود ۱۴ سال تولید، از خط تولید گروه خودروسازی سایپا حذف می شود. این خودرو طی دو هفته گذشته با ثبات قیمت برای نسخه سدان در بازار آزاد همراه بوده و اکنون با بها ۱۹۴ میلیون تومان معامله می شود. رفتار بازار نسبت به مدل هاچ بک این خودرو متفاوت بوده و نشان از افزایش قیمت احتمالی این محصول دارد. گفتنی است که علیرغم عدم تایید استاندارد برای محصول تیبا، این خودرو همچنان در سایپا تولید و شماره گذاری می شود.

ساینا به عنوان یکی از محصولات پر فروش گروه خودروسازی سایپا طی ۱۰ روز اخیر با ثبات قیمت همراه بوده و اکنون با بها ۲۱۸ میلیون تومان معامله می شود

ساینا در خط ثبات قیمت
هرچند که سامانه فروش خودرو در بازار تاثیر چندانی به کاهش قیمت خودرو در بازار نداشته است، اما قیمت خودروهای تولید داخل با ثبات نسبی همراه شدند. ساینا به عنوان یکی از محصولات پر فروش گروه خودروسازی سایپا طی ۱۰ روز اخیر با ثبات قیمت همراه بوده و اکنون با بها ۲۱۸ میلیون تومان معامله می شود. هرچند که رفتار بازار نشان می دهد این خودرو احتمالا به زودی با افزایش بها همراه می شود، اما باید دید که تاثر کاهش تیراژ تولید این محصول از سوی نارنجی پوشان سبب افزایش دوباره قیمت خودرو می شود.

مقاومت بازار در برابر افزایش قیمت|تیبا همچنان تولید می شود

کوییک طی یک هفته گذشته افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکرده است

کوییک همچنان گران
کوییک به عنوان خودرو اتوماتیک ارزان قیمت قرار بود نیاز بخش اصلی بازار را تامین کند، اما در زمان عرضه سایپا برخلاف موضوع مذکور را نشان داد. کوییک طی یک هفته گذشته افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکرده است. باتوجه به اینکه این محصول امسال توسط نارنجی پوشان جاده مخصوص افزایش تیراژ می یابد، احتمالا به زودی قیمت این خودرو نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.

درپایان باید اشاره داشت که ثبات قیمت مذکور به دلیل چند جهش بها محصولات فوق ایجاد شده است، بازار هوشمندانه نسبت به افزایش قیمت خودروهای سایپا مقاومت نشان داده و این مورد را نمی توان از افزایش تیراژ تولید نسبت داد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *