قطعات خودرو

مقایسه فورد برانکو با فورد اسکیپ؛ کدام شاسی بلند قدرتمندتر است؟

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روز‌ها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوب‌ترین مدل‌ها شامل برانکو اسپرت و فورد اسکیپ  است. این 2 خودرو طرافداران زیادی دارند و می توان گفت از نظر سگمنت و پلتفرم شبیه به هم هستند و قرار است در این گزارش تفاوت های آنها را بررسی کنیم.

هرچند طراحی این دو کراس‌اوور بسیار متفاوت است و تجهیزات متفاوتی هم دارند، اما زیر این پوسته‌ها، پلت‌فرم مشترکی قرار دارد و حتی پیشرانه‌های آن‌ها هم باهم یکسان است. اسکیپ که در سال 2020 تولید شده دارای ظاهری شیک تر،  سواری نرم‌تر و پیشرانه‌های هیبریدی در دسترس است.

در مقابل برانکو اسپرت، رانندگی متفاوتی را نسبت به خودرو دیگر ارائه می دهد، این خودرو دارای یک سیستم قوی AWD است که باعث می شود در آفرود بسیار خوب عمل کند؛  این 2 خودرو همچنین از نظر اندازه شبیه به هم هستند.

برانکو اسپرت: BroSpo دارای یک فضای داخلی مقاوم و ساده است و روی داشبورد آن تمام کنترل‌های لازم که راننده به آن نیاز دارد را آورده اند تا فضا کاملا کاربردی باشد. تمام فضا بسیار تمیز طراحی شده و حتی برخی از قطعات که از پلاستیک ساخته شده به خوبی به کار برده شده است.

اسکیپ : اسکیپ نسبت به برانکو دارای طراحی متفاوت تری است اما به دلیل برخی امکانات ساده کمی ارزان تر از برانکو اسپرت است. کنسول وسط و صندلی‌های پشتیبانی تا حد زیادی بین هر دو مدل یکسان است. بسیاری از افراد علاقه بیشتری به برانکو اسپرت داشتند، اما اسکیپ یک برتری نسبت به برانکو دارد که مزیت جادار بودن است. 

فورد برانکو و  فورد اسکیپ: کدام شاسی بلند قدرتمندتر است؟

 

فورد برانکو و  فورد اسکیپ: کدام شاسی بلند قدرتمندتر است؟

 

برانکو اسپرت: هر برانکو اسپرت مجهز به یک صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی است که از سیستم SYNC۳ استفاده می‌کند و از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند. این یک سیستم عامل بسیار خوب است که هر خودرویی باید آن را داشته باشد. همچنین این خودرو دارای یک صفحه نمایش ۴.۲ اینچی LCD بین صفحه‌های آنالوگ قرار دارد که در تریم‌های بالاتر با ابعاد بزرگتر ۶.۵ اینچی طراحی شده است.

در مدل اصلی BroSpo برخی امکانات بیشتر طراحی شده است که از جمله آنها می توان به کنترل کننده‌های آب و هوایی تک ناحیه‌ای اشاره کرد؛ برخی که نیاز به کنترل خودکار آب و هوا و گرم کردن صندلی‌های جلو دارند به سراغ نسخه Big Bend می روند. 2 سیستم برای این 2 تریم در نظر گرفته شده است که همراه با سیستم صوتی ۱۰ بلندگو B&O عرضه می‌شوند، اما با این وجود هر مدل دارای یک نقطه اتصال Wi-Fi هستند.

فورد برانکو و  فورد اسکیپ: کدام شاسی بلند قدرتمندتر است؟

 

فورد برانکو و  فورد اسکیپ: کدام شاسی بلند قدرتمندتر است؟

اسکیپ : اسکیپ دارای یک صفحه لمسی کوچک بود که در نسل جدید دارای یک صفحه نمایش ۸.۰ اینچی است که اکنون جایگزین مدل جدید شده است. این خودرو نیز مانند برانکو دارای سیستم SYNC۳ است و در تریم‌های بالاتر، دارای یک صفحه ابزار ۱۲.۳ اینچی کاملاً دیجیتالی شیک است. 

مانند برانکو اسپرت، اسکیپ دارای ویژگی‌های کنترل دستی آب و هوا در مدل اصلی است. کنترل‌های آب و هوایی تک و دو منطقه‌ای در لیست گزینه‌های اسکیپ SE به همراه گرمکن صندلی‌های جلو ظاهر می‌شوند. اسکیپ همان نقطه اتصال Wi-Fi و سیستم صوتی B&O را مانند برانکو ارائه می‌دهد.

فورد برانکو و  فورد اسکیپ: کدام شاسی بلند قدرتمندتر است؟

 

فورد برانکو و  فورد اسکیپ: کدام شاسی بلند قدرتمندتر است؟

 

 این 2 خودرو از نظر فنی بسیار شبیه به هم بودند و تنها دارای برخی تفاوت های جزئی بودند. اسکیپ دارای یک صفحه نمایش مرکزی کوچک در تریم S در مقایسه با صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی در BroSpo اصلی است. 

برانکو اسپرت: این خودرو در نسخه Badlands، دارای یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که می تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۷ پوند فوت گشتاور ارائه دهد که از طریق یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. همچنین این خودرو در تریم دیگر دارای یک موتور ۱.۵ لیتری است که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ پوند فوت گشتاور تولید می کند ؛ نکته حائز اهمیت این است که AWD در همه تریم‌ها استاندارد است.

اسکیپ : این خودرو 2 گزینه موتور EcoBoost مشابه BroSpo ارائه می دهد که شامل یک موتور  ۱.۵ لیتری سه سیلندر و ۲.۰ لیتری چهار سیلندر است. موتور کوچکتر با پیشرانه جلو یا چهار چرخ در دسترس است و موتور بزرگ تر فقط دارای AWD است.  این خودرو همچنین در نسخه هیبریدی نیز ارائه یم شود که هر دو نسخه سری و پلاگین از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با موتور الکتریکی استفاده می‌کنند؛ مجموع خروجی در هر دو ۲۰۰ اسب بخار است

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *