قطعات خودرو

موتورسیکلت کیمکو پیپل S در بازار اسکوترهای ایران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، شرکت تایوانی که عمری نزدیک به شش دهه دارد، یکی از عرضه کنندگان موفق موتورسیکلت در تایوان است که فعالیتی جهانی داشته و در اروپا و آمریکا نیز بازار فروش گسترده ای دارد. شرکت کویرموتور در کشورمان، عرضه کننده محصولات ATV این شرکت است و مجموعه کبیرموتور نیز، موتورسیکلت های کیمکو را در بازار ایران عرضه می کند.

پیپل اس، اسکوتر کیمکو در کشورمان است که البته در سایه رقبای نامدار خود قرار گرفته است و آنطور که باید و شاید، شناخته شده نیست.

این موتورسیکلت در ابتدای نیمه دوم سال پیش رونمایی شد اما همانطور که گفتیم، در پس رقبای خود قرار گرفته است. طرح موتورسیکلت، ساده بوده و خبری از طراحی های عجیب یا کلاسیک در آن دیده نمی شود.

البته این طراحی ساده به معنای ضعف آن نیست و ما با یک اسکوتر شهری با طراحی معقول و هماهنگ روبرو هستیم. طراحی پیپل اس، کاملا بر اساس کاربرد و نیاز کاربر طراحی شده است و برای یک رانندگی داخل شهری، ابعاد و اندازه مناسبی دارد. در زیر زین، فضایی برای قرار دادن لوازم شخصی است که این فضا برای کلاه کاسکت های سایز بزرگ نیز مناسب به نظر می آید.

البته در زیر فرمان نیز، جا برای قرار دادن لوازم کوچک نیز در نظر گرفته شده است. مجموعه نمایشگر طراحی جالبی دارد و اطلاعات نسبتا کاملی را به راننده می رساند.

در کل باید اعتراف کرد که امروزه اسکوترها خصوصا در مدل هایی که به طرح ویو شناخته می شوند، چندان تفاوت خاصی از نظر طراحی باهم نداشته و شباهت زیادی به هم پیدا کرده اند.

این در حالی است که در سبک اسکوترهای تایرهای کوچک، قضیه به این شدت نیست. نکته مثبت در خصوص این موتور، وجود بادشکن تلقی آن است که مزایای متعددی دارد.موتورسیکلت کیمکو پیپل S

کیمکو پیپل اس از یک پیشرانه تک سیلندر هوا خنک با 4 سوپاپ به حجم 149.8 سی سی استفاده می کند.

بالاترین قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه برابر با 13.5 اسب بخار و 12.3 نیوتن متر گشتاور است که رقم خوبی برای یک پیشرانه 150 سی سی است و نشان از به روز بودن آن دارد.

این گشتاور به همراه یک گیربکس اتوماتیک CVT که امروزه به عضو ثابت اسکوترها در دنیا تبدیل شده است، شتابی 7 ثانیه ای به این موتور می دهد که رقم بسیار خوبی است.

مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی در حدود 1.7 لیتر در هر صد کیلومتر است که متناسب با استانداردهای جهانی بوده و با باک سوخت به حجم 6.2 لیتر، می توان در حدود 360 کیلومتر رانندگی کرد.

این موتورسیکلت همچنین از نظر سیستم ترمز نیز، مشخصات خوبی دارد. ترمزها در جلو و عقب از نوع دیسکی و مجهز به ABS ساخت شرکت بوش آلمان هستند که برای موتوری در این ابعاد و کلاس، کافی است.

نام موتور سیکلتکیمکو People S
کلاس موتور سیکلتاسکوتر
حجم پیشرانه / سیکل احتراق149.8 سی سی / چهار زمانه
سیستم تزریق سوختانژکتوری EFI
تعداد سیلندر / تعداد سوپاپتک سیلندر/ 4 سوپاپ
بیشترین قدرت @ دور موتور13.5 اسب بخار @ 8500 rpm
بیشترین گشتاور @ دور موتور12.3 نیوتن متر @ 7000 rpm
بیشترین سرعت (کیلومتر در ساعت)km/h 112
استاندارد آلایندگییورو5
سیستم انتقال قدرتتسمه ای
نوع استارتالکتریکی
نوع خنک کاری پیشرانههوا خنک
وزن خشک135 کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی1.7 L/100 km
حجم باک سوخت6.2 لیتر
ترمز جلو و عقب / ابعاد دیسکتک دیسک 260  mm / تک دیسک 240  mm
عملگر ترمزهیدرولیک
ترمز ضد قفل ABSدارد
نوع گیربکس CVT اتوماتیک
طول/ عرض/ ارتفاع ( میلیمتر)2085 / 770 / 1174
فاصله مرکز تا مرکز دوچرخ1380 میلیمتر
ارتفاع زین تا زمین 800 میلیمتر
سیستم تعلیق جلودو کمک فنر هیدرولیک غیر قابل تنظیم
سیستم تعلیق عقبدو کمک فنر هیدرولیک قابل تنظیم

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *