قطعات خودرو

نسخه برقی فونیکس FX در نمایشگاه خودرو قطر ۲۰۲۳

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، چری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان و پیشگامان تولید خودروهای برقی، اومودا ای‌وی را به نمایشگاه بین‌المللی قطر ۲۰۲۳ آورده است. این ماشین در حقیقت نسخه برقی فونیکس FX مدیران خودرو بوده که به سبب برقی بودن، جلوپنجره بزرگ الماسی خود را کنار گذاشته و ظاهری ساده و شیک به خود گرفته است.

 

 

اومودا ۵ ای وی تنها از یک پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کند که حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. طبق ادعای چری، اومودا ای وی می‌تواند در کمتر از ۸ ثانیه، از حلت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

 

قوای موتور از طریق باتری ۶۱ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که در صورت شارژ کامل، از پیمایش مسافت ۴۵۰ کیلومتری پشتیبانی می‌کند. این باتری همچنین با فناوری شارژ سریع سازگاری داشته و در مدت‌زمان کوتاه ۴۰ دقیقه، حدود ۸۰ درصد شارژ می‌شود. البته در صورت استفاده از برق شهری، حدود ۵ ساعت طول می‌کشد تا باتری به حداکثر شارژ ممکن برسد.

 

داخل کابین اومودا ای وی تفاوت چندانی با فضای داخلی فونیکس FX یا همان چری اومودا ۵ ندارد. هرچند تزئینات چوبی در بخش‌های مختلف از جمله داشبورد، موجب افزایش جذابیت اتاقک شده و در ضمن، طراحی کنسول مرکزی نیز به طور کامل تغییر یافته است. در این طراحی جدید و مینیمال، دیگر خبری از اهرم تعویض دنده نیست.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *