قطعات خودرو

نسخه هیبرید اتوبوس مرسدس بنز با موتور برقی 14 کیلوواتی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، اگرچه تنها یک خودروی برقی شهری به نام eCitaro در مجموعه اتوبوس مرسدس بنز یافت می‌شود، ولی ظاهر این شرکت آلمانی چندان عجله‌ای برای برقی سازی مدل‌های دیگر ندارد. البته خودروی بین‌شهری Intouro به تازگی به اجزای برقی مجهز شده است.

موتور هیبرید به طور خاص برای اتوبوس‌هایی عرضه شده که دارای گیربکس اتوماتیک هستند (مثل Voith و ZF). مدل هیبرید اینتورو علاوه بر موتور اصلی (با قدرت 299 یا 354 اسب بخار)، از یک موتور برقی 14 کیلوواتی نیز استفاده می‌کند.

قدرت موتور برقی چندان زیاد نیست، ولی می‌تواند در هنگام روشن شدن خودرو یا در شرایط دشوار همانند سربالایی‌های طولانی، به موتور اصلی کمک کند.

 

 

نسخه هیبرید اتوبوس اینتورو مرسدس بنز

 

 

نکته جالب این است که اتوبوس اینتورو مرسدس نه از باتری‌های معمولی، بلکه از سوپرخازن‌ها برای تأمین انرژی موتور برقی بهره می‌گیرد، درست مثل اتوبوس‌های برقی Minsk. نسخه هیبرید Intouro به دو پک خازن 16تایی مجهز است که ظرفیت هر یک از آن‌ها به 2 آمپرساعت می‌رسد. باتری‌ها در یک محفظه بسته در قسمت عقب سقف اتوبوس قرار گرفته‌اند. از ماژول بازیابی برای شارژ باتری‌ها استفاده می‌شود که تنها به یک ترمز در سرعت 50 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل احتیاج دارد.

وزن قطعات هیبریدی اضافه‌شده به اتوبوس حدود 254 کیلوگرم بوده و کنترل خودرو را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. در ضمن، راننده مجبور نیست هیچ عملیات جدیدی را یاد بگیرد.

 

 

درون کابین اینتورو مرسدس بنز

 

 

باقی مشخصات اتوبوس مرسدس بنز با همتای دیزلی خود مو نمی‌زند. این اتوبوس در اندازه‌های مختلف با یک یا دو درب جانبی عرضه شده است. کابین اتوبوس‌های توریستی مجلل‌تر از کابین اتوبوس‌های معمولی بوده و شامل لوازم و تجهیزات گران‌تری می‌شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است