قطعات خودرو

نسل ششم مینی‌ون هوندا STEPWGN + تصاویر

هوندا برای بازار ژاپن ششمین نسل از ون STEPWGN را با شعار «ماشینی برای زندگی» رونمایی کرد. این مدل از سال 1996 در لیست تولیدات هوندا برای بازار داخلی ژاپن بوده است. هدف از تولید این مینی‌ون خانواده‌های پرجمعیت و خریداران خصوصی هستند. هرچند هوندا در طراحی مینی‌ون  STEPWGN به اسلاف آن وفادار مانده است‌، با این حال نوآوری‌هایی نیز در آن ایجاد کرده است.

برای دسترسی به اطلاعات دقیق ابعاد و اندازه این ون باید تا پایان بهار 2022 صبر کرد. هوندا این نسل از مینی‌ون STEPWGN را هیبریدی طراحی کرده و در اغلب اوقات پیشرانه بنزینی نقش ژنراتور پیشرانه برقی را دارد. همچنین با توجه به ابعاد و اندازه نسل‌های گذشته طول این ون به 4.7 متر می‌رسد.

در نسل جدید STEPWGN کاپوت خودرو افقی‌تر شده و برای دید بهتر راننده و در اصطلاح کاهش نقاط کور ستون‌های جلویی 70 میلی‌متر به عقب کشیده شده‌اند و آینه‌های جانبی اکنون به پانل‌های در وصل شده‌اند که مثلث‌های عظیم اطراف قاب شیشه‌ای جلو را عملا حذف کرده است. از دیگر نکات طراحی این مینی‌ون می‌توان به حجیم‌تر شدن ستون عقب اشاره کرد. در عقب STEPWGN نیز مجهز به سنسور شده که از برخورد به دیوار یا خودروهای مجاور جلوگیری کند.

هوندا برای این مینی‌ون دو نسخه طراحی کرده است و این در همه نسل‌ها نیز مسبوق به سابقه بوده البته تاکنون نسخه دوم نام مجزا نداشت اما در نسل ششم طراحی دوم با STEPWGN Air شناخته می‌شود. نسخه دیگر که اسپادا نام دارد اسپرت‌تر بوده عملا نسخه پرمیوم این مینی‌ون به حساب می‌آید. اسپادا با توجه به کابین پرآپشن‌تر عملا گران‌تر نیز هست. در نسخه اسپادا امکان افزایش 20 میلی‌متری سپرهای جلو و عقب فراهم شده و برای آن در بالای در عقب اسپویلر در نظر گرفته شده‌است.

هنگام طراحی سالن، توسعه‌دهندگان از مفهوم Nice Living استفاده کردند. همچنین صندلی‌های ردیف دوم نه تنها به صورت طولی قابل جایه‌جایی هستند بلکه به صورت عرضی نیز قابل جابه‌جایی تا هستند. در پیکربندی گران قیمت، صندلی‌ها مجهز به زیرپایی تاشو هستند. ردیف سوم نیز راحت‌تر شده و صندلی‌ها 20 میلی‌متر ضخیم‌تر از مدل قبلی هستند و بالاتر قرار گرفته‌اند و علاوه بر آن جای لیوانی جداگانه‌ای در کنار درگاه USB برای آن تعبیه شده است.

برای صندلی‌های این مینی‌ون از پارچه Fabtect استفاده شده که تنها آب بلکه مایعات روغنی را نیز جذب نمی‌کند. کنسول مرکزی و داشبورد نیز از طراحی سنتی STEPWGN برخوردار بوده و دکمه ابزارها روی فرمان نیز تعبیه شده است. همچنین نمایشگر 11.4 اینچی نیز روی داشبورد نصب شده است. از امکانات قابل سفارش این مینی‌ون می‌توان به نمایشگر 15.6 اینچی برای ردیف دوم اشاره کرد و همچنین STEPWGN به دستیارهای الکترونیکی هوندا سنسینگ نیز مجهز است.

رونمایی کامل این مینی‌ون هوندا در بهار برنامه‌ریزی شده است و البته ذهنوز قیمت دقیق آن نیز مشخص نیست. نسل پنجم مینی‌ون STEPWGN 23400 دلار به فروش می‌رسد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است