قطعات خودرو

نمایش قدیمی‌ترین الفبای جهان؛ سوریه در اکسپو ۲۰۲۰

سوریه در اکسپو ۲۰۲۰

بازدیدکنندگان غرفه سوریه در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی‌‌ می‌توانند تصویر نسخه‌ای از الفبای اوگاریتی را ببینند که در واقع نخستین خط الفبایی تاریخ است و قدمت آن به حدود ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد.

این پاویون سعی دارد علاوه بر تأثیر الفبا و تأثیر زبان عربی بر بسیاری از زبان‌های دیگر جهان‌، درباره‌ی گسترش نوشتار و الفبا در چندین منطقه در سراسر سوریه عیان کند.

این غرفه تمدنی غنی را به نمایش می‌گذارد که در ایجاد پایه‌هایی که جهان را، آن‌گونه که ما می‌شناسیم، متصل می‌کند.

سوریه از نظر تاریخی نخستین الفبا، شعر و نماد موسیقی را در خود جای داده است و فرهنگ سوریه را تجسم موضوع اکسپو ۲۰۲۰ با عنوان “اتصال ذهن‌ها‌، ایجاد آینده” ساخته است.

بازدیدکنندگان از غرفه با کلماتی با منشاء عربی که اکنون در دیگر زبان‌های آنها در سراسر جهان وجود دارد بیشتر آشنا می‌شوند و به این نکته کمک می‌کنند که آنچه ما را متحد می‌کند از آنچه ما را تقسیم می‌کند بیشتر باشد.

مخابره‌ی پیام جمعی به آینده؛ برنامه انگلستان در اکسپو ۲۰۲۰

کشف قدیمی‌ترین نماد موسیقی جهان

همچنین یک تجربه تعاملی سمعی و بصری وجود خواهد داشت که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند در خواندن و نواختن قدیمی ترین نماد موسیقی بشر‌، که بیش از ۳۵۰۰ سال پیش در اوگاریت نوشته شده است‌، شرکت کنند. هدف این تجربه صحبت با بازدیدکنندگان به زبان جهانی موسیقی است.

خط‌ شناسانی که به رمزگشایی این متون پرداختند به این نتیجه رسیدند که این نشانه‌ها در واقع نخستین خط الفبایی است، به عبارت دیگر یک خط که نه از نشانه‌ها و نه از هجاها تشکیل شده، بلکه در واقع از حروف تشکیل شده است. الفبای اوگاریت شامل ۲۹ حرف است.

شهر اوگاریت در یک کیلومتری کرانه دریای مدیترانه واقع شده و شهری که با دنیای خارج در پیوند بود. شهر اوگاریت که مهد الفبا بوده یک جامعه «باسواد» به‌شمار می‌آمد. خط اوگاریتی با ازهم‌گسستن این پادشاهی حدود سال ۱۱۸۵ نابود و شهر اوگاریت نیز متروک شد.

چگونه می‌توانید در افتتاحیه بزرگ اکسپو دوبی شرکت کنید؟

از دیگر جاذبه‌های غرفه سوریه می‌توان به نمایشگاه گروهی هنرمندان سوری با عنوان “من سوری هستم” اشاره کرد.

در این نمایشگاه آثار هنری به نمایش گذاشته می‌شود که هریک پرتره‌‌ای از یک چهره سوری را نشان می‌دهد و شباهت‌ها و پیوندهای مشترک انسان‌ها را نشان می‌دهد و اینکه چگونه می‌توان با هم آینده‌‌ای روشن برای سوریه و کل جهان ایجاد کرد.

هر چهره‌‌ای که در نمایشگاه نمایش داده می‌شود یک داستان جداگانه دارد و همه آثار هنری دارای امضای یکپارچه توسط هنرمندان هستند که می‌گوید “من یک سوری هستم”.

بیشتر بخوانید:

ماتریوشکایی با ۲۵هزار متر لوله؛ روسیه در اکسپو ۲۰۲۰

غوغای آشپزی در اکسپوی ۲۰۲۰

نیسان با ۶۰۰ خودرو ناوگان اکسپو ۲۰۲۰ را تامین می‌کند

اکسپو فرصتی برای معرفی کالاهای ایران به جهان

۶۰ میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

هند بزرگترین غرفه را در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دارد

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *