قطعات خودرو

نمکی خواستار توقف پروازها به مسکو شد

نامه نمکی به سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

نمکی در نامه‌ای به سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بر ضرورت طرح موضوع و اخذ تصمیمات فوری در مورد توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا، تاکید کرد.

در نامه نمکی آمده است: «باتوجه به گزارش‌های واصله از روسیه درخصوص شیوع بیماری COVID-۱۹ ضروری است، موضوع توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس سریعا در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا مطرح و تصمیمات فوری اتخاذ شود.» به‌دنبال این درخواست، محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: در صورت تصمیم ستاد مبارزه با کرونا پروازها به مسکو تعلیق خواهد شد.

به گزارش «ایرنا» اکنون ایران به ۲۴ کشور مختلف از جمله، فرانسه، آلمان، ترکیه، اتریش، کویت، انگلستان، ایتالیا، لبنان، قطر، امارات متحده عربی، سوریه، چین، ونزوئلا، عمان، ارمنستان، قزاقستان، افغانستان، عراق، تاجیکستان، روسیه، تایلند، مالزی و گرجستان پرواز دارد.

پروازها به هند نیز با مجوز موردی سازمان هواپیمایی انجام می‌شود و محدودیت پروازی به ۳۹ کشور نیز همچنان وجود دارد. اما درخواست نمکی برای لغو پروازها در شرایطی صورت گرفته که افزایش شدید شمار بیماران کرونایی در روسیه به‌ویژه در مسکو، بار دیگر به این مساله ابعاد بحرانی داده به گونه‌ای که نگرانی مقام‌های روسیه را برانگیخته است.

به گزارش «ایرنا‌»، شهردار مسکو و معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه نیز روز ۲۸ خرداد اعلام کرد که تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده‌اند، با ویروس هندی به این بیماری ابتلا یافته‌اند. سرگئی سابیانین به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، ۳/ ۸۹ درصد افراد مبتلا به کرونا در مسکو، با ویروس دلتا که به ویروس هندی کرونا معروف شده است، مبتلا شده‌اند.

منتظر پیامک دز دوم واکسن باشید

ازسوی دیگر با ورود محموله جدید واکسن به کشور، تزریق دز دوم واکسن کرونا در کشور یک بار دیگر از سر گرفته شد. رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال تاکید کرد: تمام افرادی که منتظر دریافت دز اول یا دوم واکسن کرونا هستند، پیامک دریافت خواهند کرد. بنابراین افراد پیش از دریافت پیامک به مراکز بهداشتی که کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند، مراجعه نکنند.

جعفر صادق تبریزی در گفت‌وگو با «ایسنا»با اشاره به تسهیل واردات واکسن کرونا اظهار کرد: توزیع یک میلیون دز واکسن وارداتی کرونا از روز شنبه آغاز شده است و نیمی از آن روز گذشته و نیم دیگر آن امروز توزیع می‌شود و ان‌شاءالله طی روزهای آتی هم قرار است یک میلیون دُز دیگر واکسن کرونا هم به کشور وارد شود.

روند سینوسی کرونا در تهران

در همین حال معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه روند کاهشی بیماری کووید-۱۹ در تهران بسیار کند و در عین حال سینوسی است، گفت: با توجه به این روند همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد که اگر کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها را داشته باشیم، ممکن است موج جدید ایجاد شود.

 نادر توکلی در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به رصد روزانه وضعیت گفت: برخی روزها نسبت به روز گذشته افزایش هم داریم و این روند، روند خوبی نیست و نشان‌دهنده این است که بیماری در شهر تهران کاملا فعال است و فعالیت ویروس به‌شدت کاهش پیدا نکرده است. وی افزود: بالاخره حتی بستری‌های ما هم روزانه بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ مورد در نوسان است. توکلی با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا حدود ۴هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا در شهر تهران داریم، گفت: از این تعداد روزانه درصدی ترخیص و درصدی هم بستری می‌شوند.

مرگ ۱۱۱ بیمارمبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته

ازسوی دیگر بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۸ هزار و ۱۶۱ بیمار کووید-۱۹ در کشور شناسایی و از میان آنها ۹۴۴ نفر بستری شدند. به گزارش «ایسنا» در این بازه زمانی ۱۱۱ تن نیز به‌دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

منبع : دنیای اقتصاد

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است