قطعات خودرو

نگاهی به BAW Jishi 01، کپی چینی لندروور دیفندر با موتور 1.5 لیتری!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، خودروسازان چینی با وجود پیشرفت‌هایی که تجربه کرده‌اند، همچنان به الگو برداری از مدل‌های موفق صنعت خودروسازی جهان علاقه دارند. یکی از جدیدترین خودروهای کپی‌برداری شده چینی، BAW Jishi 01 است که نسخه ارزان‌‌تر و ضعیف‌تر لندروور دیفندر به شمار می‌رود. البته محصول زیرمجموعه باو در این زمینه تنها نیست.

از زمان معرفی لندروور دیفندر جدید، خودروسازان چینی به ساخت نسخه‌های مشابه آن علاقمند شده‌اند. فرم بدنه جعبه‌ای شکل به همراه جلوپنجره و سقف صاف، حس قدرت را در بیننده القا می‌کند. BAW Jishi 01 نیز براساس همین روند شکل گرفته است. شرکت خودروسازی چینی باو اما روند جدیدی را آغاز کرده است. این شرکت زیرمجموعه جدیدی به نام جیشی را راه‌اندازی کرده است که جیشی 01 نخستین محصول آن به شمار می‌رود. این زیرمجموعه به تولید شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای ماجراجویانه اختصاص خواهد داشت.

 

BAW Jishi 01

 

ابعاد BAW Jishi 01 شامل 5050 میلیمتر طول، 1980 میلی متر عرض و 1869 میلی متر ارتفاع هستند. فاصله بین دو محور این کراس‌اوور نیز بیش از 3 متر است. این خودرو در نسخه‌های شش یا هفت نفره (2+2+2 یا 2+2+3) عرضه می‌شود. شرکت سازنده برای جلب توجه بیشتر مشتریان، صفحات نمایش متعددی را در کابین این خودرو لحاظ کرده است.

موتورهای 1.5 لیتری توربوشارژر گزینه اول خودروسازان چینی برای اتومبیل‌هایشان هستند. با این حال مشخص است که این موتور نمی‌تواند نیروی لازم برای این کراس‌اوور شبه لندروور را تامین کند. در نتیجه شرکت باو از یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانه 1.5 لیتری استفاده می‌کند. همچنین پکیج باتری‌های 56 کیلووات ساعتی وظیفه تامین انرژی این موتور را برعهده دارند. جزئیات بیشتر این خودرو پس از نمایش رسمی مشخص خواهند شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *