قطعات خودرو

نگاهی کوتاه به RC F 2021، خودرویی خاص و متفاوت از لکسوس

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، لکسوس RC F ۲۰۲۱ با داشتن یک موتور بزرگ V-۸ در زیر کاپوت، طرح دیفرانسیل عقب و سیستم تعلیق تنظیم شده برای رانندگی اسپرت، یک خودرو جدید به مجموعه کوپه لوکس این برند اضافه می‌کند. RC F با قدرت ۴۷۲ اسب بخار سریع و صدایی دلپذیر به نظر می‌رسد، اما نمی تواند عملکرد تند رقبایی مانند آئودی RS۵ یا مرسدس-AMG C۶۳ کوپه را ارائه دهد.

فضای داخلی برای دو نفر جادار است، اما صندلی عقب برای بزرگسالان تنگ است. خوشبختانه برای کسانی که جلو نشسته اند، لکسوس صندلی‌های راحتی را جا گذاری کرده است که بسیاری از ویژگی‌های لوکس را ارائه می‌دهد. مجموعه کاملی از سیستم‌های کمک راننده نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شوند و RC F کاملاً مجهز به سیستم سرگرمی  است.

RC F نسبت به مدل ۲۰۲۰ به استثنای مدل جدید فوجی Speedway Edition بدون تغییر است. نسخه ویژه آن فقط به ۶۰ خودرو محدود می‌شود و در دو رنگ خارجی Artic Blast Satin (سفید مات) یا Cloudburst Grey عرضه می شود که هر دو دارای فضای داخلی چرمی هستند.

RC F؛ خودرویی خاص و نایاب از لکسوس

 نظارت بر نقاط کور، صندلی‌های جلوی حافظه دار و Android Auto همه استاندارد شده و مدل پایه آینه‌های خارجی گرم شده را بدست می‌آورد. ما فکر می‌کنیم اکثر خریداران از مدل پایه RC F که با طیف جذابی از تجهیزات استاندارد به فروش می‌رسد خوشحال خواهند شد. برای کسانی که به دنبال عملکرد بالاتر هستند،‌ نسخه Track وجود دارد. این مدل با به روزرسانی‌هایی مانند روتور‌های ترمز برمبو و سرامیک کربنی و فضای داخلی چرم قرمز همراه است.

همچنین وزن آن نسبت به مدل پایه سبک‌تر است و این به عملکردی کمی سریعتر تبدیل می‌شود. مدل پایه RC F روی چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی سوار می‌شود و دارای ویژگی‌های خارجی مانند اسپویلر، مشبک مشکی، چراغ‌های جلو اتوماتیک LED، چراغ‌های ترمز LED، برف پاک کن‌های شیشه جلو و گرم کننده است.

RC F؛ خودرویی خاص و نایاب از لکسوس

لیست ویژگی‌های استاندارد داخلی شامل روکش‌های چرمی شبیه سازی شده، ستون فرمان شیب و تلسکوپ با قابلیت تنظیم دستی، ورود و احتراق بدون کلید، کنترل خودکار آب و هوای دو منطقه‌ای و آینه دید عقب با کم نور شدن خودکار است. تمام اتومبیل‌های اسپرت RC F با مجموعه سیستم کمک راننده به همراه سیستم ایمنی Lexus ارائه می‌شوند و این شامل امکاناتی مانند هشدار برخورد به جلو و کنترل کروز تطبیقی ​​است.

تمام کوپه‌های ۲۰۲۱ لکسوس RC F از یک موتور ۵.۰ لیتری V-۸ برخوردار هستند که ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. طی آزمایشی در سال ۲۰۱۴، RC F در ۴.۳ ثانیه از صفر به 100 کیلومتر مایل در ساعت رسید. برای سال ۲۰۲۰ RC F کمی افزایش قدرت و وزن کمتری را تحمل کرد، که باعث شد این بار فقط در ۴.۱ ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد که فوجی Speedway Edition این کار را در مدت زمان ۴.۰ ثانیه انجام داد.

RC F؛ خودرویی خاص و نایاب از لکسوس

حتی با این بهبود جزئی، انتخاب‌های دیگر در این بخش شتاب سریعتر را فراهم می‌کنند، به عنوان مثال، یک BMW M۴ Competition که آزمایش شده، آن را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در ۳.۸ ثانیه رساند. RC F به صورت استاندارد با تنظیمات حالت درایو ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد عملکرد خودرو را شخصی سازی کنید. هندلینگ نرم آن باعث شده است که برای رانندگی روزمره گزینه‌ای راحت باشد.

کابین RC F به دلیل طراحی مناسب، از راحتی و زیبایی خاصی برخوردار است. صندلی‌های جلو مکانی دلپذیر برای گذراندن وقت دارد و فضای داخلی یک ظاهر طراحی شیک یا مواد برتر دارد. از نظر فنی، این کوپه چهار صندلی برای سرنشینان فراهم می‌کند. در پشت، صندوق عقب RC F ۱۰.۱ فوت مکعب فضا برای وسایل شما فراهم می‌کند. فضای کمتری نسبت به رقبایی مانند BMW M۴ کوپه (۱۱.۰ فوت مکعب) و مرسدس-AMG C۴۳، ۴Matic (۱۰.۵ فوت مکعب) خواهید داشت.

RC F؛ خودرویی خاص و نایاب از لکسوس

لکسوس، RC F را به ویژگی‌های فنی مجهز کرده است که خریداران زیادی را جذب خواهد کرد. مدل‌های پایه با ناوبری Scout GPS Link و یک سیستم صوتی ۱۰ بلندگو با رادیو ماهواره SiriusXM ارائه می‌شوند. اتصال بلوتوث استاندارد است و Apple CarPlay و Android Auto هر دو برای یکپارچه سازی دستگاه بدون دردسر در آن قرار دارند.

همه مدل‌ها به سازگاری آمازون الکسا و همچنین یک نقطه اتصال Wi-Fi مجهز هستند که به شما امکان می‌دهد به راحتی به اینترنت متصل شوید. سیستم سرگرمی به صورت استاندارد با صفحه نمایش ۷.۰ اینچی ارائه می‌شود و صفحه نمایش بزرگتر ۱۰.۳ اینچی به عنوان یک نسخه ارتقا یافته در دسترس است. ناوبری یکپارچه و سیستم صوتی مارک لوینسون اختیاری است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است