قطعات خودرو

نیسان از استراتژی جدید خود برای سال 2030 رونمایی کرد

خودرو مفهومی شرکت نیسان
استراتژی بلند مدت خودروسازی نیسان برای خودروهای برقی

نیسان که پس از ارائه استراتژی کوتاه مدت خود با نام « نیسان نکست » حالا از استراتژی جدید خود با نام نیسان Ambition را تا سال 2030 رونمایی کرد. هدف اصلی از این استراتژی جدید افزایش سهم مدل‌های برقی شامل خودروهای الکتریکی و هیبریدی بوده و هدف‌گذاری نیسان این است که در سال 2030، 50 درصد فروش این شرکت را مدل‌های برقی این شرکت تشکیل دهند. نیسان قصد دارد تا 5 سال آینده برای رسیدن به هدف تعیین شده 17.6 میلیارد دلار در حوزه خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کند.

نیسان در این استراتژی جدید بازار اروپا را هدف اصلی خود قرار داده و نیسان قصد دارد سهم فروش خود از خودروهای الکتریکی در اروپا را به 75درصد تولیدات خود برساند. تولید جهانی باتری‌های کششی برای نیسان تا سال 2026 باید به 52 گیگاوات ساعت و این عدد برای سال 2030 باید به 130 گیگاوات ساعت برسد.

در همین حال نیسان قصد دارد تا سال 2028 باتری‌های حالت جامد خود را نیز به بازار معرفی کند. این نوع از باتری در هر کیلووات ساعت قیمتی معادل 75 دلار داشته و نیسان انتظار دارد این عدد را تا 65 دلار به ازای هر کیلووات ساعت کاهش داده تا در هزینه تمام شده خودروها صرفه‌جویی کند و با این استراتژی قیمت خودروهای برقی به خودروهای بنزینی نزدیک می‌شود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده تولید آزمایشی باتری‌های حالت جامد در کارخانه جدید یوکوهاما از سال 2024 آغاز می‌شود. در نهایت، نیسان قصد دارد تا سال 2026، 176 میلیون دلار در زیرساخت‌های شارژرهای خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کرده و روی سود عملیاتی بلند مدت برنامه‌ریزی کند.

طبق استراتژی شرکت خودروسازی نیسان این شرکت تا سال 2030، از 15 خودرو برقی و هیبریدی رونمایی خواهد کرد

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *