قطعات خودرو

هدف از تشکیل اتحادیه تنها صدور جواز کسب نیست

سید محمدرضا آل‌هاشم*

سید محمدرضا آل‌هاشم می‌گوید: یکی از انگیزه‌هایی که ما را بر آن داشته است که در انتخابات هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران شرکت کنیم ایجاد بستری مناسب جهت بهبود فعالیت‌ها و عملکردهای روزافزون اتحادیه، از طریق ارتقای نقاط قوت و همچنین شناسایی و تحلیل نقاط ضعف و ارائه اقدامات اصلاحی کارآمد جهت رفع آنها در راستای ایجاد محیطی سالم جهت کسب‌وکار و افزایش رضایت‌مندی فعالان صنف لوازم یدکی و مشتریان است.

او در‌ تشریح برنامه‌های مدنظر خود به عنوان کاندیدای عضویت در هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران می‌گوید: باید جواز کسب به افراد باصلاحیت اعطا شود؛ چرا که هدف از تشکیل اتحادیه تنها صدور جواز کسب نیست و اتحادیه می‌بایست از ظرفیت‌های بیشتر خود جهت رفع مشکلات صنف استفاده کند.

باید از طریق حذف کالاهای بی‌کیفیت و برند‌های تقلبی بازار را ساماندهی کرد. این ساماندهی با ایجاد همکاری و حمایت از تولید داخل یا تلاش جهت بهبود فرایندهای ثبت برند محقق خواهد شد؛ چرا که امروزه باید در جهت حمایت از تولید محصولات باکیفیت داخلی و ساماندهی برند محصولات قدم برداشت. هم‌چنین باید از تولید داخل به عنوان یک سرمایه ملی حمایت کرد.

ایجاد تعامل و مشارکت صنف قطعات یدکی به عنوان بخش توزیع‌کننده با تولیدکنندگان یکی از اهدافی است که آل‌هاشم در نظر دارد آن را پیگیری کند. می‌گوید: این تعامل باید در راستای شناسایی نیازهای مشتریان و سعی درتامین و رفع نیازهای آن‌ها و هم‌چنین انتقال نقطه نظرات مشتریان صورت گیرد.

ایجاد بستری مناسب جهت همکاری با نهادهای مختلف از جمله اتاق بازرگانی، سازمان استاندارد و بازرسی، گمرکات و وزارت صمت جهت بهبود فرایند واردات و صادرات در کنار حمایت از تولید داخل؛ بهبود و تقویت روابط بین‌الملل از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های تجاری جهت گردهمایی تولیدکنندگان، واردکنندگان و صاحبان برند؛ بهبود کسب‌وکار از طریق ایجاد تعامل با دستگاه‌های دولتی، اجرایی و مجلس در جهت فراهم کردن رضایت‌مندی مشتریان؛ رفع اختلافات صنفی قبل از ارجاع پرونده به قوه قضاییه از طریق تشکیل و گردهمایی کارگروه‌های تخصصی؛ تشکیل کمیسیون‌های تخصصی جهت بهبود تعاملات و ارتباطات موثر با وزارت دارایی، شهرداری و…؛ بهبود روابط با اتحادیه شهرستان‌های دیگر؛ بسترسازی فروش آنلاین از طریق تحلیل بازار، نیازسنجی، عقد قرارداد با شرکت‌ها و کارگا‌ه‌های تخصصی در زمینه قطعات یدکی و تبدیل تدریجی بازار سنتی به بازار مدرن در بستر اینترنت از دیگر برنامه‌هایی است که آل‌هاشم در نظر دارد آن را پیگیری کند.

از جمله دیگر برنامه‌های وی می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی موثر و فراهم کردن بستر یادگیری جهت بهبود کسب‌وکار و فروش همانند دوره‌های اصول و فنون مذاکره، تکنیک‌های فروش، روش‌های ارتباط بامشتریان و بازاریابی بین‌الملل و پیاده‌سازی و ایجاد بسترهایی جهت تقویت ارتباط با مشتریان جهت ارزیابی کیفیت قطعات و نحوه فعالیت توزیع کنندگان اشاره کرد.

*کاندیدای انتخابات هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات

بیوگرافی: سید محمدرضا آل‌هاشم بیش از 35 سال فعالیت در واردات و فروش قطعات یدکی خودروهای سنگین را در کارنامه خود داشته و هم اکنون مدیریت شورای پاساژ بنز را نیز بر عهده دارد. وی بیش از ۴ سال در زمینه مسائل حقوقی و قضایی نیز‌ فعالیت داشته است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است