قطعات خودرو

هر آنچه از رنو سنیک E-Tech رقیب جدید تسلا مدل Y می‌دانیم

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، رنو با تولید سنیک E-Tech جدید مدل ۲۰۲۴ به دنبال جذب مشتری در کلاس کراس‌اور کوچک و مینی ون و چندمنظوره است. کانسپت سنیک ویژن در بهار سال قبل به عنوان پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی سال ۲۰۲۴ پدیدار شد تا به این ترتیب سنیک محبوب وارد فصل جدیدی از تاریخ خود شود. به همین خاطر ما تمامی اطلاعات در دسترس از این خودرو را با رندرهایی رنگارنگ ترکیب کرده‌ایم تا ببینیم سنیک E-Tech جدید چه ‌حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

 

اگرچه رنو سنیک فعلی از نظر فروش قافیه را به شاسی بلندها باخته اما کانسپت آینده‌نگرانه این خودرو نشان دهنده زبان طراحی آتی فرانسوی‌هاست. برای اولین بار از سال ۱۹۹۶ تاکنون سنیک فاقد شکل کلی مینی ون سنتی پیشینیان خود بوده و از طراحی یک کراس اوور تمام‌عیار سود خواهد برد. حدود ۹۰ درصد استایل رنو سنیک ویژن کانسپت ۲۰۲۲ در مدل تولیدی نیز وجود خواهد داشت.

ژیلز ویدال مدیر طراحی رنو اعلام کرده طراحی ظاهری کانسپت ویژن سنیک تکامل خواهد یافت اما ۹۰ درصدی آن مشابه نسخه‌ی تولیدی است. از جمله ویژگی‌هایی که راهی به خط تولید نخواهد یافت می‌توان به گرافیک LED متمایز، شیشه‌های بدون فریم و درب‌های خودکشی اشاره کرد؛ اما رینگ‌های ۲۱ اینچی تخیلی این کانسپت می‌تواند در مدل تولیدی وجود داشته باشد زیرا بخش طراحی رنو ثابت کرده از شجاعت کافی برای انجام چنین کاری برخوردار است و در سال ۲۰۱۶ از رینگ‌های متمایز ۲۰ اینچی برای چهارمین نسل سنیک استفاده کرد.

 

همان‌طور که در رندرها مشاهده می‌کنید سنیک شبیه یک شاسی‌بلند خواهد بود. علیرغم جزئیات تعدیل شده، انتظار می‌رود این خودرو برخی ویژگی‌های برجسته خود را حفظ کند. بدنه دو رنگ، جلوپنجره مرتبط با چراغ‌های LED، تریم خاص روی پروفایل جانبی بدنه، الگوی مدرن روی سپر و پوشش پلاستیکی ملایم اطراف قوس چرخ ها جزو مواردی هستند که می‌توانند نوید یک طراحی خاص را بدهند. همچنین انتظار می‌رود کاکپیت دیجیتال OpenR رنو با مگان E-Tech مشترک باشد. در این بخش پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی وجود دارد. سنیک جدید همانند نسل‌های قبلی روی فضای کابین و بار زیاد تمرکز خواهد داشت. متأسفانه نسل جدید گرند سنیک هفت‌نفره و سه ردیفه تولید نخواهد شد اما مدل استاندارد پنج نفره فضای سر و پای زیادی برای سرنشینان بخش عقب فراهم خواهد کرد.

به گزارش پدال و به نقل از carscoops، ویژن سنیک کانسپت با قوای محرکه H2-Tech معرفی شد که شامل پیشرانه الکتریکی ۲۱۵ اسب بخاری در جلو، مجموعه سلول سوختی هیدروژنی افزایش دهنده برد با قدرت ۲۱ اسب بخار و باتری ۴۰ کیلووات ساعتی بود.

این خودرو می‌توانست شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری داشته باشد. چنین قوای محرکه غیرمرسومی آماده تولید نیست و مقامات رنو اذعان کرده‌اند مدل نهایی از قوای محرکه مرسوم الکتریکی استفاده خواهد کرد. به این ترتیب پنجمین نسل رنو سنیک با پسوند E-Tech در دسترس خواهد بود.

انتظار می‌رود این خودرو از پلتفرم CMF-EV بکار رفته در مگان E-Tech و نیسان آریا استفاده کند. بر اساس جدیدترین خبرها، سنیک E-Tech به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک و با یک یا دو پیشرانه الکتریکی عرضه خواهد شد.

نسخه دیفرانسیل جلوی مگان E-Tech قدرت ۲۱۵ اسب بخاری و باتری ۶۰ کیلووات ساعتی دارد درحالی‌که نیسان آریا قدرت ۳۸۹ اسب بخاری و باتری بزرگ‌تر ۹۰ کیلووات ساعتی را ارائه می‌کند. انتظار می‌رود خانواده سنیک از هر دو خودروی یاد شده تأثیر بپذیرد.

اما این خودرو چه جایگاهی در سبد محصولات رنو خواهد داشت؟ اگر سنیک E-Tech ابعاد نسخه کانسپت را حفظ کند طول ۴۴۹۰ میلی‌متری خواهد داشت. این رقم باعث می‌شود سنیک جدید بالاتر از مگان E-Tech با طول ۴۱۹۹ میلی‌متر قرار گیرد. این خودرو همچنین قدبلندتر از مگان خواهد بود تا کابینی جادارتر داشته باشد.

 

از نظر رقبا باید گفت رنو سنیک E-Tech باید به مصاف خودروهایی همچون فولکس‌واگن ID.4، هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 برود. اگرچه ارتفاع این خودرو کمتر از تمامی محصولات یاد شده است اما سنیک جدید بیش از هر چیزی روی نیازهای خانواده‌ها تمرکز خواهد کرد تا راه نسل‌های قبلی را ادامه دهد. رنو سنیک E-Tech در سال ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد و بنابراین نسخه‌های استتار شده آن می‌توانند اوایل سال آینده میلادی رؤیت شوند.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است