قطعات خودرو

هر آنچه درباره سیتروئن C3 ایرکراس ۲۰۲۴ می‌دانیم

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، استلانتیس در حال سازماندهی مجدد محصولات متعدد خود در بخش شاسی بلندهای کوچک است و به زودی قصد دارد نسل جدید سیتروئن C3 ایرکراس و برادرش اوپل کراسلند برقی را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند. این کراس‌اوور کوچک فرانسوی در حالی که روی راحتی، مقرون به صرفه بودن و کاربردی بودن تمرکز دارد، از نظر اندازه بزرگتر شده و از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برد.

 

در ماه مه ۲۰۲۳، سیتروئن مدل C3 ایرکراس جدید را برای بازارهای نوظهور از جمله هند، جنوب شرق آسیا و آمریکای جنوبی عرضه کرد. در حالی که نسخه اروپایی این خودرو از نظر آپشن‌ها، تجهیزات و قدرت فنی متفاوت خواهد بود، اما تقریبا می‌دانیم باید چه انتظاری از آن داشته باشیم.

 

طبق رندرهای منتشرشده در اینترنت، انتظار می‌رود که C3 ایرکراس از عناصر طراحی کانسپت سیتروئن اولی ۲۰۲۲ بهره ببرد. از این موارد می‌توان به لوگوی بیضی جدید این برند، چراغ‌های جلوی LED ساده‌تر، حذف جلوپنجره و مقدار زیادی پوشش پلاستیکی روی سپر اشاره کرد.

نمای نیمرخ احتمالا عناصری از کراس‌اوور جدید C3 شامل چند پنل بدنه را قرض خواهد گرفت تا هزینه‌های تولید و توسعه را کاهش دهد. این بدان معناست که طول این شاسی بلند احتمالا مانند نسخه بازار آمریکای جنوبی به ۴.۳۲ متر نزدیک می‌شود که آن را در مقایسه با نسل قبلی خود ۱۷ سانتیمتر بزرگتر می‌کند. تغییرات کوچک مثل چرخ‌های آینده‌نگرانه و تغییرات کوچک در تریم، این دو مدل را بیش از پیش متمایز کرده و C3 ایرکراس را برای خریداران اروپایی جذاب‌تر می‌‌کند.

 

سیتروئن C3 ایرکراس

 

استلانتیس در تلاش برای تمایز شاسی بلندهای کوچک مشابه از سایر برندهای خود، آن‌ها را در دو اندازه مختلف گروه‌بندی می‌کند: اوپل موکا، جیپ اونجر، فیات ۶۰۰،DS3 و آلفا رومئو در بخش مدل‌های کوچکتر قرار دارند، در حالی که پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3 ایرکراس و اوپل کراسلند در بخش مدل‌های بزرگتر قرار می‌گیرند. این استراتژی همچنین آزادی عمل بیشتری را در اختیار سوپرمینی کوچکتر E-C3 قرار می‌دهد که از یک هاچ‌بک سوپرمینی سنتی به یک کراس‌اوور شیک تبدیل خواهد شد.

افزایش عرض این مدل باعث ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان و چمدان‌های آن‌ها خواهد شد و C3 ایرکراس را کاربردی‌تر از قبل خواهد کرد. برخلافC3 ایرکراس جدید در بازار آمریکای جنوبی که از طراحی سه‌ردیفه هفت‌نفره بهره می‌برد، نسخه اروپایی فقط با پنج صندلی و صندوق عقب بزرگتر با گنجایش ۵۱۱ لیتر عرضه خواهد شد.

سیتروئن برند ارزش‌محور استلانتیس است اما این دلیل نمی‌شود که C3 ایرکراس از فناوری‌های جدید بی‌بهره باشد. داشبورد احتمالا کابین دیجیتال موجود در C4 و C4 X از جمله نمایشگر سرگرمی ۱۰ اینچی را به ارث خواهد برد. علاوه بر این، تزئینات رنگی روی داشبورد، درها و صندلی‌ها می تواند C3 ایرکراس را نسبت به مدل‌های ذکرشده جذاب‌تر کند و محفظه‌های ذخیره‌سازی بیشتر جذابیت آن در بین خانواده‌ها را افزایش دهد. سیتروئن به اولویت قرار دادن راحتی نسبت به اسپرت بودن مشهور است، بنابراین این شاسی بلند کوچک به احتمال زیاد از صندلی‌های ادونسد کامفرت و سیستم تعلیق مخصوص این برند برخوردار خواهد بود که سواری راحتی را فراهم می‌کند.

نسل اول سیتروئن C3 ایرکراس که در سال ۲۰۱۷ معرفی و در سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفت شد، یکی از آخرین مدل‌های باقی‌مانده براساس پلتفرم قدیمیPSA PF1 است، به همین دلیل نیاز به جایگزینی فوری دارد. مدل جدید در نهایت روی پلتفرم CMP/eCMP ساخته خواهد شد که با پیشرانه‌های نیمه‌هیبریدی و تمام برقی و همچنین دستیارهای رانندگی مدرن سازگار است.

 

سیتروئن C3 ایرکراس

 

E-C3 ایرکراس دارای یک موتور برقی در جلو خواهد بود. این پیشرانه در محصولات مشابه توان ۱۳۴ و ۱۵۴ اسب بخار تولید می‌کند. به تازگی اکثر خودروهای برقی استلانتیس با باتری ۵۴ کیلووات ساعتی به‌روزرسانی شده‌اند که می‌توانند در E-C3 ایرکراس نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

نسخه نیمه‌هیبریدی با موتور ۱.۲ لیتری پیورتک با توان ۹۹ و ۱۳۴ اسب بخار موجود است. تولید پیشرانه ۱.۵ لیتری BlueHDi به دلیل عدم سازگاری با قوانین آلایندگی یورو ۷ متوقف خواهد شد.

سیتروئن C3 ایرکراس و E-C3 ایرکراس ۲۰۲۴ قرار است پس از معرفی E-C3 کوچکتر، در سال ۲۰۲۴ عرضه شوند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *