قطعات خودرو

واسطه‌گری در صنعت خودرو سبب کاهش کیفیت و افزایش قیمت شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، امیر حسین علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: قیمت‌گذاری در همه دنیا تابع عرضه و تقاضا می‌باشد، از سوی دیگر خودرو محصول نهایی متشکل از قطعات فولادی، پلیمری، پلاستیکی و…است؛ واسطه‌گری در صنعت خودرو سبب کاهش کیفیت و افزایش قیمت شد. خودرو ساز برای اینکه قیمت محصول نهایی را تحت کنترل خود بگیرد باید کل زنجیره تامین را به لحاظ قیمت و کیفیت تحت کنترل داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمانی که هریک از نهاده‌های تولید به هر دلیلی با افزایش قیمت مواجه شوند قطعاً در قیمت محصول نهایی تاثیرگذار خواهد بود، افزود: از آنجایی که خودرو در دنیا یک کالای مصرفی محسوب می‌شود خودروسازان برای مصرف کننده آفرهایی که جذاب باشد را در یک بازار کاملاً رقابتی عرضه می‌کنند ولی متاسفانه خودرو در بازار ایران تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده که همین روند واسطه بازی و خرید خودرو جهت سود بردن مسائل کیفی را هم تحت‌الشعاع قرار داده و همچنین باعث افزایش قیمت برای مصرف کننده نهایی هم شده است.

کارشناس بازار خودرو عنوان کرد: انواع پروژه‌های تعریف شده در حوزه‌های تکوین محصول، پروژه‌ ساخت داخل، ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و …از پروژه‌هایی است که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها و بومی سازی دانش شود و نهایتاً به کسب سود، کمک شایانی کند.

وی در خصوص تیراژ خودرو تصریح کرد: هر چه بتوانند قطعه‌سازها و زنجیره تأمین را با خودرو در یک راستا قرار دهند قطعاً این افزایش تولید اتفاق خواهد افتاد و به تبع آن هزینه‌های سربار شرکت‌ها پایین خواهد آمد؛ البته غیر از خودروساز و قطعه‌سازان، سیستم بانکی نیز برای تأمین نقدینگی موجود باید پای کار باشد که بتواند این مثلث را کامل کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *