قطعات خودرو

وال استریت ژورنال: چین واردات نفت از ایران و ونزوئلا را افزایش داده است

به گزارش «قطعات خودرو»:  نشریه وال استریت ژورنال به نقل از برخی مقامات آمریکایی اعلام کرد چین واردات نفت خود از ایران و ونزوئلا را به شدت افزایش داده است؛ اقدامی که در چالش با اولویت‌های سیاست خارجی دولت بایدن به حساب می‌آید.

بنا به نوشته این نشریه آمریکایی، با توجه به سیر صعودی واردات نفتی چین از ایران و ونزوئلا مقامات واشنگتن نگران هستند این اقدام روند مذاکرات دیپلماتیک دو جانبه را به خطر بیندازد.

این نشریه آمریکایی به نقل از شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش‌ها، کپلر اعلام کرد انتظار می‌رود چین در ماه مارس ۹۱۸ هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده باشد که این رقم، بالاترین میزان از زمان تحریم کامل نفتی آمریکا علیه تهران به حساب می‌آید.

وال استریت ژورنال به نقل از کارشناسان نفتی اعلام کرد اگر صادرات نفتی ایران به یک میلیون بشکه در روز با قیمت‌های فعلی برسد، این کشور دیگر انگیزه‌ای برای مذاکره نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین پس از وضع تحریمی‌های نفتی آمریکا علیه ایران در جریان یک نشست خبری، ضمن انتقاد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و سیاست واشنگتن برای افزایش فشار‌ها بر تهران، گفت: همکاری‌های معمول در حوزه انرژی میان ایران با سایر کشور‌ها باید محترم شمرده شود.

گنگ شوانگ در پاسخ به پرسشی درباره اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت‌های تحریمی ایران گفت چین به حفظ و اجرای توافق هسته‌ای به همراه دیگر طرف‌های برجام ادامه خواهد داد و در این میان از حقوق و منافع مشروع و قانونی شرکت‌های چینی نیز محافظت خواهد کرد.

همچنین اذعان مقامات آمریکایی به افزایش خرید نفت ایران از سوی چین در حالی بیان می‌شود که دو روز پیش نشریه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرده بود آمریکا به چین هشدار داده تحریم‌های دوره ترامپ در خصوص محموله‌های نفتی ایران را اجرایی خواهد کرد.

فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گفته بود دولت بایدن به پکن اطلاع داده است تحریم‌های دوره ترامپ علیه نفت ایران را ادامه خواهد داد.

این مقام دولت آمریکا همچنین گفته بود: ما به چینی‌ها اعلام کردیم که ما به اجرای تحریم هایمان ادامه خواهیم داد و هیچ چراغ سبز ضمنی وجود نخواهد داشت.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است