قطعات خودرو

واکسینه‌شدن بسیاری از مردم با تولید انبوه واکسن کووید ۱۹ فخرا از تیرماه ۱۴۰۰

به گزارش «قطعات خودرو»:سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع گفت: می‌توانیم در تیرماه ۱۴۰۰ به یک تولید قابل قبول از واکسن فخرا برسیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا الله‌ورن سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  در گفت‌وگو

درباره واکسن ایرانی کووید نوزده «فخرا» گفت: اولین تزریق این واکسن بر روی فرزند شهید فخری زاده انجام گرفت. پس از آن قرار است تا تزریق این واکسن بر روی ١٣۵ نفر از داوطلبان انجام شود.

وی ادامه داد: این واکسن از پلتفرم ویروس کشته شده تهیه شده و بسیار امیدواریم تا مراحل کارآزمایی را با موفقیت به اتمام برساند و به صورت انبوه تولید شود.

سخنگوی بهداشت و درمان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ضمن تشکر از وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در صدور تاییدیه و مجوز‌های لازم همکاری‌های خوبی با مجموعه وزارت دفاع داشته اند. امیدوارم پس از تزریق واکسن به فرزند شهید فخری‌زاده بتوانیم گام موثری در جهت مقابله با این بیماری منحوس برداریم و بسیار امیدواریم تا بتوانیم بسیاری از نیرو‌های مسلح و مردم کشورمان را در قبال ویروس کرونا واکسینه کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان انبوه سازی واکسن فخرا اظهار کرد: هر پروژه علمی از این دست باید مراحل تحقیقاتی خود را طی کند. این واکسن مانند هر واکسن دیگر دارای سه فاز است که فاز اول آن آغاز شده و انشاالله پس از اخذ تاییدیه‌های لازم وارد فاز‌های دوم و سوم تولید می‌شویم.

الله‌ورن در پایان یادآور شد: اگر همه مراحل مورد نظر به خوبی طی شود می‌توانیم در تیرماه ۱۴۰۰ به یک تولید قابل قبول از نظر کیفیت برسیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است