قطعات خودرو

پورشه پانامرا ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ با احتمال آتش‌سوزی فراخوان شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، پورشه آلمان اعلام کرد تعداد ۲۴۳ دستگاه پانامرا مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ در کشور استرالیا به خاطر نقص احتمالی سیستم خنک‌کنندگی پیشرانه فراخوان می‌شوند. درصورتی‌که نقص یاد شده رخ دهد ریسک آتش‌سوزی خودرو وجود خواهد داشت.

 

خودروهای تحت تأثیر این فراخوان بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ تولید شده‌اند هرچند پورشه اعلام نکرده است کدام نسخه‌ها و تریم ها باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند. البته در توضیحات فراخوان موردبحث آمده است:

به دلیل نقص طراحی، احتمال نفوذ رطوبت به واحد کنترل پمپ خنک‌کننده وجود دارد و این امر می‌تواند منجر به اتصال کوتاه و آتش‌سوزی خودرو شود. وقوع آتش‌سوزی نیز ریسک جراحت یا فوت سرنشینان خودرو و دیگر کاربران جاده را افزایش خواهد داد

پورشه می‌گوید بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ تعداد ۴۱۳ دستگاه پانامرا را در کشور استرالیا به فروش رسانده است. این خودروساز آلمانی به مالکان خودروهای یاد شده توصیه می‌کند خودروی خود را به‌صورت موقتی در خارج از پارکینگ منزل و با فاصله مناسب از خودروهای دیگر پارک کنند تا ریسک هرگونه حادثه به حداقل برسد.

به نظر می‌رسد فراخوان‌های خودرویی در بخش احتمال آتش‌سوزی وارد فاز جدیدی شده است چراکه تقریباً هر هفته اخبار گوناگونی از اعلام فراخوان‌ها توسط خودروسازان گوناگون منتشر می‌شود. همان‌طور که قبلاً نیز به‌کرات گفته‌ایم اعلام فراخوان توسط یک خودروساز نشانه مسئولیت‌پذیری آن شرکت خواهد بود هرچند در برخی موارد گستردگی فراخوان می‌تواند به اعتبار خودروساز لطمه بزند. نظر شما دراین‌باره چیست؟

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *