قطعات خودرو

پیشنهاد کلان خودروسازان جهان برای خرید خودروهای تاریخی موجود در ایران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پرویز فتاح در آیین افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران با بیان اینکه نظر رهبر انقلاب، در معرض عموم قرار دادن اشیاء تاریخی در اختیار بنیاد مستضعفان است، اظهار کرد: ما علاوه بر موزه خودروهای تاریخی و 5 موزه دیگری که طی چند ماه گذشته افتتاح شد، طی ماه‌های آینده چند موزه دیگر را به بهره‌برداری می رسانیم و این اشیاء به نمایش درآمده، اموال ملت است که حالا در معرض دید آنها قرار گرفته است.

وی با تاکید بر رعایت استانداردهای بین المللی در نگهداری اشیاء تاریخی و مرمت آنها افزود: ما در پیگیری و انجام کارها، تمام مجوزهای لازم را طبق ضوابط اخذ کردیم و تمام این خودروها دارای اصل و نصب و شناسنامه هستند و به بهترین شیوه نگهداری شدند.

فتاح با اشاره به فضای 11 هزار متر مربعی موزه خودروهای تاریخی ایران که سازه بی نظیری دارد گفت: بعضا کارخانجات سازنده، پیشنهادات کلانی برای خرید این خودروها دادند ولی ما به دلیل تاریخچه این خودروها و ارزش بالای آنها برای ملت ایران، حاضر به این کار نشدیم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: عمده این خودروها متعلق به خاندان سلطنتی قاجار و پهلوی اول و دوم بوده و امروز بیش از 60 خودروی تاریخی در این موزه به نمایش درآمده و 2 برابر این تعداد، در مخازن موسسه موزه‌ها قرار دارد و به مرور در معرض دید مردم کشور قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این خودروها به هیچ وجه در دوران جمهوری اسلامی استفاده نشده است گفت: این خودروها در این مدت به هیچ وجه توسط مسئولین استفاده نشده و به نحوی نگهداری شده که اصالت آنها حفظ شود.

فتاح گفت: با توجه به منحصر به فرد بودن برخی از این خودروها، قیمت گذاری روی آنها بدون برگزاری حراج های بین المللی، امکان پذیر نیست و علاوه بر ارزش مادی بی نظیر این خودروها، هرکدام از آنها دارای میراثی تاریخی هستند که روایت کننده گذشته و تاریخ این مرز و بوم هستند؛ خودروهایی که در زمان بدبختی و فلاکت مردم ایران، به بهایی گزاف از جیب ملت خریداری شدند و مایه تبختر شاهان شدند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این اشیاء تاریخی یک عبرت بزرگ هستند، گفت: زندگی ساده امام راحل و رهبر معظم انقلاب، نشان می دهد که باید مراقب این روحیه باشیم و الحمدلله نظام ما مراقبت بسیاری دارد تا چنین روحیه ای در بین مسئولان شکل نگیرد و خوشحالیم که دولت فعلی نیز همین روحیه ساده زیستی را دارد.

فتاح گفت: ما در کنار این اقدامات، پای محرومان و مستضعفان ایستاده ایم و تمام درآمدهای حوزه های فعالیت ما، صرف رفع محرومیت از زندگی مستضعفان خواهد شد.

وی خطاب به ضرغامی از آمادگی این بنیاد برای به نمایش درآوردن تمام اشیاء ارزشمندی که در مخازن و گنجینه های بنیاد مستضعفان نگهداری می شود خبر داد و خاطرنشان کرد که درهای موزه خودروهای تاریخی ایران از فردا به روی علاقمندان، باز است و می توانند از این خودروهای ارزشمند بازدید کنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است