قطعات خودرو

چرا تعمیرکارها از زنان پول بیشتری می‌گیرند؟

از زنان اغلب برای تعمیر خودرو هزینه اضافی دریافت می‌کنند

‌اینکه تعمیرکاران خودرو اغلب از زنان برای تعمیر خودرو هزینه اضافی دریافت می‌کنند موضوعی مختص ایران نیست و گویا همه جای دنیا عمومیت دارد؛ شاهدش تحقیقی‌ست که در مجله تحقیقات بازاریابی منتشر شده است.‌

مکانیک‌ها اغلب از زنان برای تعمیر خودرو هزینه اضافی دریافت می‌کنند

‌وقتی نوبت به تعمیرات خودرو می‌رسد‌‌، به‌طور کلی قیمت پرداختی زنان بیشتر از مردان است. یک مطالعه جدید می‌گوید مکانیکی‌ها اغلب برای تعمیرات خودرو از خانم‌‌ها هزینه اضافی می‌گیرند.‌

‌‌طبق مطالعه مجله تحقیقات بازاریابی ‌‌«تعمیر خسارت: تأثیر اطلاعات از قیمت‌ها و جنسیت بر قیمت پیشنهادی تعمیر خودرو»‌‌، زنان به طور کلی با قیمت‌‌های بالاتری مواجهند و از هزینه‌‌های واقعی بی‌اطلاع هستند.‌

‌‌این مطالعه بررسی کرده است که آیا مصرف کنندگان بر اساس میزان آگاهی مصرف کننده به شکل متفاوتی رفتار می‌کنند یا خیر. ‌

‌‌ٱنها دریافتند که تعمیرگاه‌‌ها وقتی به نظر می‌رسد زنان از قیمت بازار بی‌اطلاع هستند‌‌، بیشتر از مردان از آنها هزینه دریافت می‌شود.‌ درحالی که اگر زنان مراجعه کننده، بدانند هزینه خدمات دریافتی‌شان چقدر باید باشد، دیگر هزینه اضافی از آنها دریافت نمی‌شود. بنابراین هرچه زنان بیشتر در مورد تعمیرات خودرو بدانند، می‌توانند به کاهش هزینه‌هایشان کمک کنند.‌

‌‌‌به‌طور معمول، زنان احساس خوبی از رفتن به تعمیرگاه خودرو ندارند، چرا که آنها دلشان نمی‌خواهد در مواجهه با این رفتار ناعادلانه که ممکن است به‌خاطر هزینه اضافی پیش بیاید، بحث کنند.‌

‌ این پنج نکته می‌تواند به کاهش هزینه‌‌های مشتری تعمیرات خودرو کمک کند‌

‌‌‌با رعایت چند نکته مفید در مورد تعمیرات، از بهترین خدمات مطمئن شوید؛ البته بدون پرداخت هزینه‌ی اضافی!

  • هر قراری برای پرداخت هزینه‌ها را مکتوب کنید

هنگامی که وسیله نقلیه خود را برای تعمیر یا تعمیر و نگهداری به جایی می‌برید، آنچه انجام می‌شود و نرخ اعلامی به خود را مکتوب کنید.

این کار به شما کمک می‌کند از وضعیتی که در آن یک قیمت به صورت شفاهی برای شما نقل شده است اجتناب کرده و وقت پرداخت هزینه با رقم بالاتری مواجه نشوید.

  • از دفترچه راهنمای خودرو خود استفاده کنید

آشنایی با دفترچه راهنمای خودرو یک راه خوب برای کمک به رعایت موارد مورد نیاز وسیله نقلیه شما در بهترین حالت است.

اغلب اوقات، پاسخ به مسائل رایج در دفترچه راهنمای مالک یافت می‌شود، اما مردم فکر نمی‌کنند به آنجا مراجعه کنند. اگر به‌هر دلیلی دفترچه را ندارید، ممکن است بتوانید یک نسخه PDF را به صورت آنلاین پیدا کنید.

  • مراقبت‌های معمول را ادامه دهید  

تعمیر و نگهداری معمولی خودرو برای حفظ عملکرد خوب آن مهم است. اگر در این زمینه عقب افتاده باشید، احتمالاً وسیله نقلیه شما با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.

تعمیر و نگهداری معمول، مانند تعویض روغن و تنظیم مجدد، مقرون به صرفه است و می‌تواند وسیله نقلیه شما را برای مدت طولانی کار کند.

  • مکانیک مورد اعتماد خود را پیدا کنید

برای زنان مهم است که به مکانیک خود اعتماد کنند تا احساس کنند به جای اینکه مورد سوء استفاده قرار بگیرند، به خوبی از آنها مراقبت می‌شود.

وقتی مکانیکی را پیدا می‌کنید که به آن اعتماد دارید، می‌دانید که معامله منصفانه‌ای دارید.

  • کارهای انجام شده را پیگیری کنید

همیشه ایده خوبی است که یک گزارش یا پرونده را با تمام کارهایی که برای خودرو انجام داده‌اید، نگه دارید. اگر کارهایی توصیه می‌شود که می‌دانید اخیراً انجام داده‌اید، و همچنین زمانی که برای فروش خودرو می‌روید، به شما کمک می‌کند.

سعی نکنید در مورد آنچه انجام شده است به حافظه تکیه کنید، زیرا همه چیز را به خاطر نخواهید آورد. یک پاکت یا پرونده‌ای داشته باشید که بتوانید رسید همه‌ی کارهای انجام شده را در آن نگهداری کنید.

راه حلی در آمریکا

یک مهندس هندی سال ۲۰۱۲ به آمریکا رفت. پرشانت سالا‌‌ سال ۲۰۱۸ اپلیکشنی طراحی کرد که خیلی زود مورد توجه مردم به خصوص زنان قرار گرفت.

فیکس‌مای‌کار را زنان دوست دارند، چون فرایند تعمیر و نگهداری ماشین را بسیار شفاف، راحت کرد و قیمت‌هایشان هم ثابت است.

‌‌FixMyCar  فیکس‌مای‌کار شرکتی است که انقلابی در صنعت تعمیر خودرو ایجاد کرده است و یکی از ماموریت‌های آنها این است که به مشتریان کمک کند احساس راحتی بیشتری در مورد وسایل نقلیه خود داشته باشند.‌

‌‌FixMyCar  فیکس‌مای‌کار شرکتی است که انقلابی در صنعت تعمیر خودرو ایجاد کرده است

پراشانت سالا باور دارد تعمیرات موبایل مقرون به صرفه‌تر از مراجعه به نمایندگی یا تعمیرگاه است.

مدل سرویس تلفن همراه سربار بالایی نسبت به مغازه‌ها ندارد، بنابراین قیمت‌های ارائه شده 20 تا 30 درصد کمتر از نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌ها است.

فیکس‌مای‌کار از کجا آمد؟

فیکس‌مای‌کار توسط سالا در سال 2018 تاسیس شد. او ابتدا 250،000 دلار بودجه از سرمایه‌گذار نجات‌دهنده (فرشته‌ای) که در یک بار ملاقات کرده بود، دریافت کرد.

او از آن زمان 1.6 میلیون دلار دیگر از سرمایه‌گذاران و چند سرمایه‌گذاران استراتژیک دیگر تأمین کرده است.

سالا در سال 2012 از هند به آمریکا رفت و در آنجا به عنوان مکانیک با 100 دلار در ماه کار می‌کرد در حالی که در دانشکده مهندسی مکانیک تحصیل می‌کرد.

او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی خودرو از دانشگاه کلمسون، کارولینای جنوبی دریافت کرد. بعداً، او برای کار به عنوان مهندس به منطقه دیترویت نقل مکان کرد و از آن پس در این صنعت رونق گرفت.

علاوه بر ایجاد تحول در صنعت تعمیر خودرو، او نمونه‌ای الهام‌بخش از داستان موفقیت یک مهاجر نسل اول است.

پرشانت سالا‌‌ سال ۲۰۱۸ اپلیکشنی طراحی کرد که خیلی زود مورد توجه مردم به خصوص زنان قرار گرفت.

‌‌

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *