قطعات خودرو

چرا خودروی جدید بنز خبرساز شد/ انقلاب تازه در صنعت خودروسازی

اقتصاد آنلاین– مرسدس بنز در نمایشگاه بین‌المللی CES لاس‌وگاس از یک خودروی جدید تحقیقاتی رونمایی کرد کە با یک بار شارژ باتری می‌تواند هزار کیلومتر را طی کند. این خودرو مسیر برلین تا پاریس را با یک بار شارژ طی می‌کند.

10000

فاصله برلین تا پاریس حدود ۵۰۰ مایل است و حداکثر مسافت واقعی که خودروهای برقی و در شرایط عادی تاکنون طی کرده‌اند حدود ۳۰۰ مایل و حتی کمتر است.  

به گزارش “تاگس شاو” وبسایت کانال یک تلویزیون آلمان، شرکت خودروسازی دایملر در نمایشگاه “محصولات الکترونیک مصرفی” (CES) در لاس‌وگاس از خودروی جدید خود رونمایی کرد کە با یک بار شارژ باتری می‌تواند هزار کیلومتر را طی کند.

2000000

مارکوس شفر، عضو هیئت مدیره دایملر، در مورد محصول جدید بنز گفت: «این میزان از پایداری باتری، با فاصله بین برلین تا پاریس برابر است و تقریباً دو برابر توانی است که اکثر خودروهای برقی امروزی دارند».

 او گفت کە این محصول در چند ماه آینده در جاده آزمایش خواهد شد.

40000

دایملر می‌خواهد ثابت کند که حتی با وسایل نقلیه الکتریکی هم می‌توان به مسافرت‌های طولانی بدون دردسر شارژ باتری دست یافت. به گفته این خودروساز آلمانی، باتری جدید در ابعاد کوچک تولید شدە است و در خودروهای کوچک هم جا می‌گیرد.

به گفته دایملر، حجم این باتری کەEQXX” ” نامیده می‌شود نصف باتری‌هایی است کە تا کنون به بازار عرضه شدەاند و وزن آن نیز تقریبا یک سوم وزن این باتر‌ی‌هاست. ھمچنین این وسیله نقلیه دارای درجه بازدهی ۹۵ درصد است که تا ١٠ درصد بیشتر از خودروهای الکترونیکی معمولی است.

این درحالی است که خودروهای تسلا با یکبار شارژ می توانند مسافت ۳۰۰ مایل را طی کنند. خودروی «مدل اس لانگ رنج» این شرکت می تواند با یک بار شارژ مسافت ۳۷۳ مایل را طی کند که معادل فاصله سانفرانسیسکو تا لس آنجلس است.

50000

 مرسدس بنز می‌گوید که از سال ۲۰۲۵ هم تمامی خطوط تولید جدیدش تنها خودروهای برقی خواهند ساخت.

پیش از مدل جدید مرسدس بنز شرکت لوسید (رقیب تسلا) گفته بود مشغول توسعه یک خودروی برقی صندوق دار لوکس است و ادعا کرده بود این وسیله نقلیه می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۵۰۰ مایل را طی کند.

Peugeot-605-Presence-17-1536x768

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است