قطعات خودرو

چشم‌انداز ایران خودرو؛ تغییر نگاه مشتریان به تولید داخل

وجیه الله جعفری، در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این که باید با ایجاد ارتباط و جلب اعتماد متقابل، به سمت سرمایه‌گذاری با هدف توسعه صنعت کشور حرکت کرد، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت دستاورد‌های مهمی از جمله حفظ و ایجاد اشتغال و سودآوری و ایجاد درآمد دارد؛ این موضوع جزو سیاست‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: ایران خودرو شرکتی است که دارای جنبه‌های اجتماعی و مورد توجه مردم است، تغییرات فعلی در مسیر توسعه این شرکت امیدواری زیادی ایجاد کرده و انتظار می‌رود این تلاش‌ها بتواند آنچه مورد نیاز و خواست مشتریان است را با وجود مشکلات فعلی فراهم کند.

وی ضمن استقبال از طرح‌های همکاری ارایه شده از سوی ایران خودرو، تاکید کرد: مواد اولیه بخش عمده‌ای از قطعات و تجهیزاتی که در خطوط تولید ایران خودرو استفاده می‌شود مربوط به حوزه معدن است که طرح‌های همکاری ارایه شده و تعریف پروژه‌های مشترک، می‌تواند سبب افزایش ساخت داخل و کاهش ارزبری تولید شود.

جعفری، مدیریت نقدینگی و درآمد حاصل از فروش حوزه معدن و استفاده بهینه از آن را از نتایج حاصل از همکاری‌های مشترک با ایران خودرو دانست.

وی تصریح کرد: همکاری‌هایی که از گذشته با ایران خودرو داشته‌ایم را با مدل و فرمول متفاوتی ادامه خواهیم داد و با تعاریف و مفاهیم جدیدی این همکاری‌ها را دنبال خواهیم کرد؛ طراحی محصولات جدید، فناوری و سایر فعالیت‌های ایران خودرو می‌تواند منجربه توسعه ساخت داخل و کاهش ارزبری شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از حمایت‌های ایمیدرو گفت: این مجموعه همواره یار و همکار خوبی در رفع موانع و مشکلات تولید بوده و امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نیز این حمایت‌ها تقویت شده و سبب دلگرمی باشد تا ما نیز این مسیر را با قوت بیشتری دنبال کنیم.

فرشاد مقیمی از توافقات صورت گرفته برای ایجاد کارگروه مشترک با ایمیدرو خبر داد و گفت: در این کارگروه پروژه‌هایی که اجرای آن منجربه جلوگیری از خروج ارز از کشور می‌شود بررسی خواهد شد.

وی این توافق را نقطه عطفی در صنعت خودروی کشور دانست و گفت: همکاری با ایمیدرو می‌تواند به قطع وابستگی در بخش‌هایی از زنجیره تامین قطعات سرعت بخشیده و با حمایت شرکت‌هایی که در حوزه معدنی فعالیت می‌کنند اهداف داخلی‌سازی در زمان کوتاه‌تری محقق شود.

مقیمی، صنعت خودروسازی را عامل رونق و توسعه بیش از ۶۰ رشته صنعتی دیگر دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر از سال ۹۸ تولید کرده‌ایم که به معنای جهش در سایر صنایع بالادستی و پایین دستی است. هدف تولید ۶۳۰ هزار دستگاه در سال جاری نیز در دسترس است و تحقق آن با همت سازندگان و زنجیره تامین جای تردید ندارد.

وی جلوگیری از خروج ارز از کشور و ایجاد و حفظ اشتغال را از نتایج همکاری ایران خودرو و ایمیدرو در داخلی‌سازی تولید برشمرد و گفت: هر جا که ساخت داخل داشته‌ایم، منجربه کاهش قیمت تمام شده نیز شده که این موضوع به نفع مشتریان به عنوان ولی نعمتان اصلی ایران خودرو است.

منبع: ایکوپرس

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *