قطعات خودرو

چه ماشینی برای خانمها مناسب است؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، مگر ماشین مثل رایحه عطر است که در مدل مردانه و زنانه آن تفاوت مشاهده شود؟ براساس یک باور غلط بی‌ریشه و بی‌اساس، رانندگی بانوان در ایران مسخره می‌شود. این باور غلط تاثیر منفی بر اعتماد به نفس بانوان در رانندگی می‌گذارد. بانوان براساس علاقه می‌توانند هر ماشینی را برای رانندگی انتخاب کنند. اگر ماشین براساس جنسیت متفاوت است پس باید ثبت نام ایران خودرو یا سایپا، مخصوص بانوان و آقایان به صورت مجزا برگزار شود!

 

 

اگر تفاوتی در رانندگی و ماشین براساس جنسیت وجود ندارد، پس چرا مقاله‌ای با اسم چه ماشینی برای خانم‌ها مناسب است نوشته‌ایم؟ پارامترهایی مثل فرمان‌پذیری، طراحی ظاهری عالی، نیاز به رسیدگی فنی پایین، سیستم ترمز مطمئن، بدنه کوچک، فضای مناسب قرار دادن اشیا و حمل کودک در انتخاب خودرو توسط بانوان موثر است. خودرو بانک در این مقاله براساس آمار، 10 ماشینی که بیشتر مورد توجه بانوان قرار گرفته است را معرفی می‌کنیم. با مطالعه دقیق این مقاله و جزئیات آن، بهترین ماشین برای خرید شخصی بانوان معرفی می‌شود. مطالعه این مقاله تنها به 5 دقیقه زمان نیاز دارد، پس برای انتخاب مناسب‌ترین ماشین تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید.

 

 

1. پراید اولین و بهترین ماشین برای استفاده بانوان در سطح شهر

 

ماشین پراید ارزان‌ترین خودرو شرکت سایپا است. با وجود بدنامی‌های زیادی که درباره پراید شنیده می‌شود، این وسیله بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار است. ویژگی‌های شاخص این خودرو عبارتند از:

• پارک راحت

• فرمان‌پذیری مناسب

• حرکت راحت در مسیرهای شلوغ

• هزینه تعمیر پایین

 

 

اکثر بانوان نیز به دلیل اعتماد به نفس پایین، این وسیله را برای شروع رانندگی انتخاب می‌کنند. براساس باور بیشتر مردم ایمنی ماشین پراید بسیار کم است. در صورتی که این وسیله با بهره‌مندی از یک بدنه قوی، مقاوت بسیار بالایی در برابر ضربه نشان می‌دهد.

 

2. هزینه پایین تعمیر تا فرمان‌پذیری بالا تیبا هاچ‌بک برای رانندگی بانوان

 

هاچ‌بک ماشینی است که قسمت زیادی از صندوق عقب خودرو را حذف کرده است. تیبا 2 یا مدل تیبا هاچ‌بک یکی از مدل‌های پرطرفدار در بین بانوان است. عبور آسان از خیابان با ازدحام بالا و پارک راحت از ویژگی‌های اصلی این اتومبیل است. در واقع تیبا به عنوان بهترین ماشین بعد از پراید شناخته شده است.

 

تیبا 

 

این خودرو نسبت به بقیه ماشین‌ها هم‌سطح خود از کیفیت بالاتری برخوردار است. همچنین هزینه تعمیر و تعویض قطعات این ماشین در صورت بروز حادثه اقتصادی و به‌صرفه است. ایمنی بالا، طراحی ظاهری قوی و فرمان‌پذیری خوب، این وسیله را در لیست ماشین‌های پرطرفدار برای بانوان قرار داده است.

 

3. امکانات رفاهی بالا ماشین MVM 315 و 110، انتخابی منطقی برای خانم‌ها

 

ماشین ام‌وی‌ام 315 یا همان مدل هاچبک MVM است.با وجود ایم که این ماشین در لیست محصولات تولیدی این شرکت جایگاه قابل توجهی ندارد، در مقایسه با خودروهای داخلی سردمدار است. آپشن‌های اضافی این اتومبیل مثل دوربین دنده عقب، نمایشگر و آینه برقی برای خانم‌ها بسیار جلب توجه می‌کند.

 

این ماشین به نسبت دیگر مدل‌های خود کوچک‌تر است؛ موضوعی که این روزها در خیابان‌های شلوغ از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین طراحی ظاهری بسیار قوی این خودرو و تیپ اسپرت آن جلب توجه زیادی دارد. این ماشین جزو ماشین‌های جادار به حساب می‌آید. البته یک نکته منفی این خودرو قدرت ترمز ضعیف آن است که به به‌روزرسانی و ارتقا نیاز دارد.

 

 

اتومبیل MVM110 یکی دیگر از ماشین‌های این کارخانه است که مورد توجه بانوان قرار گرفته است. این اتومبیل بعد از بروزرسانی و استفاده از کیسه هوا جلو، سیستم ترمز پیشرفته با ایمنی بالاتری در بازار عرضه شد. این اتومبیل به دو صورت لاکچری و کامفتبل در خطر تولیدی شرکت ام‌وی‌ام قرار دارد.

 

4. امنیت بالا ماشین رنو ساندرو، انتخابی مناسب برای بانوان

 

آیا تا کنون اسم ماشین رنو ساندرو را شنیده اید؟ این ماشین همان ال90 با اندکی تغییر است. ویژگی‌های مثبت و قابل ملاحظه رنو ساندرو عبارتند از:

• ایمنی بالا

• بدنه کوچک

• اتاقک جادار

• گیربکس عالی

• طراحی ظاهری قابل قبول

 

این خودرو با طراحی هاچ‌بک برای رانندگی در خیابان‌های پرازدحام، گزینه بسیار مناسبی است. همچنین طراحی مدرن و مینیمال این خودرو، برای دختران جبل توجه می‌کند. تنها نکته منفی این خودرو برای بانوان امکانات رفاهی آن است که به ارتقا نیاز دارد.

 

5. استفاده از آپشن‌های بیشتر در ماشین کیا پیکانتو برای رانندگی خانم‌ها در شهر

 

در سال 2018 اتومبیل کیا پیکانتو توسط کارخانه تولیدکننده کره‌ای آن به بازار عرضه شد. نسخه اصلی این اتومبیل با توان 99 اسب بخار است که در کشور ایران به دلیل واردات ماشین‌های گوناگون وجود ندارد. خودرو کیا پیکانتو با توان 66 و 83 اسب بخار قابل خریداری است. خودرو کیا پیکانتو با ظاهری کوچک و فانتزی، گرمکن صندلی، سنسور دنده عقب، گیربکس اتوماتیک، سانروف و آینه برقی طرفداران زیادی را در جهان دارد. نه‌تنها بانوان ایرانی بلکه بانوان در دنیا به این اتومبیل علاقه خاصی نشان می‌دهند.

 

 

ماشین کیا پیکانتو با تولید 99 گرم CO2 در هر 100 KM در لیست خودروهای پاک در کشور ایران قرار دارد. فرمان‌پذیری بالا، موتور مناسب و کابین کوچک برای رانندگی در سطح شهر از ویژگی‌های مثبت این خودرو برای بانوان است.

 

6.پژو 206 پرطرفدارترین نسل اتومبیل داخلی برای مردان و زنان

 

ماشین پژو 206 با شتاب بالا، محبوب‌ترین خودرو داخلی است. این خودرو دارای امکانات جانبی به خصوصی نیست. با این حال به دلیل طراحی ظاهری شیک و قطعات در دسترس، حرف اول را در بین بانوان و آقایان می‌زند. همچنین بدنه کوچک ماشین 206 آن را به یکی از خودروهای مناسب برای رانندگی در سطح شهر تبدیل کرده است. این اتومبیل به صورت SD و هاچ‌بک موجود است.

 

 

 

7. پیشرفت نسل ماشین‌های پژو با تولید خودرو 207

 

پژو با انجام چند تغییر کلی و بروزرسانی قوی، ماشین جذاب و پرطرفدار 207 را در خط تولید خود قرار داد. این اتومبیل با ایمنی بالا و قدرت موتور بهتر توجه بانوان را به سمت خود کشیده است. همچنین مصرف سوخت بهینه، این خودرو را در لیست دوست‌داران محیط‌ زیست قرار داده است. این اتومبیل به دو شکل دنده‌ای و اتوماتیک با سانروف شیشه‌ای طرفداران بسیاری را در ایران به دست آورده است.

 

 

 

8. قیمت مناسب ماشین کوییک برای رانندگی بانوان در سطح شهر

 

شرکت سایپا ماشین کوییک با امکانات رفاهی بیشتر و قیمت مناسب در خط تولید خود قرار داده است. ویژگی‌های مثبت این خودرو برای بانوان عبارت است از:

• کیسه هوا برای سرنشینان

• ایمنی بالا

• قیمت مناسب

• سیستم کمکی ترمز پرقدرت

• نمایشگر کنترل باد لاستیک

 

ماشین کوییک از جمله محصولات مناسب شرکت سایپا برای بانوان است.

 

9. مونتاژ ماشین هیوندا i20 در ایران، ماشینی مناسب برای خانم‌ها

 

ماشین Hyundai i20 یک ماشین هاچ‌بک پرطرفدار برای بانوان است. این خودرو در کشور ایران مونتاژ و در بازار به فروش می‌رساند؛ اما با وقوع برجام همکاری با این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. با این وچود هنوز هم نمونه‌های وارداتی این ماشین در بازار پیدا می‌شود. این اتومبیل گران قیمت با کمک ظاهر زیبا، دوربین دنده عقب و کابین راحت در لیست بهترین ماشی برای بانوان قرار دارد.

 

ر

 

10. فولکس واگن گلف GTI ماشینی با قیمت بالا برای بانوان

 

هاچ‌بک آلمانی فولکس واگن طرفداران زیادی را در بین بانوان دارد. بدنه اسپرت فولکس واگن GTI توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. ویژگی‌های اصلی این ماشین به شرح ذیل است:

• کیسه هوا اضافی

• سیستم کنترل باد لاستیک

• استارت دکمه‌ای

• هشدار خستگی راننده

• نمایشگر 9 اینچی

• گرمکن و تنظیم برقی صندلی

• دوربین دنده عقب

• سنسور برف پاک‌کن

 

 

هزینه نگهداری این خودرو بسیار زیاد و خدمات پس از فروش آن به شدت کم است. با وجود قیمت بالا، ماشین فولکس توجه بانوانی را به سمت خود جلب کرده است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *