طبق اعلام وزارت صمت، وعده داده شد که تا پایان مهرماه، همه‌ خودروسازان داخلی به سامانه ملی گارانتی بپیوندند. در این مورد، حمید محله‌ای، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت، با حضور در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: خودروها دارای یک شناسه رهگیری (VIN خودرو) منحصر‌به‌فرد هستند و وقتی شناسنامه خدمات پس از فروش برای آنها در سامانه درج می‌شود، در حقیقت تضمین‌کننده خدمات و ارائه‌دهنده خدمت و همچنین شبکه مشخص خواهد بود.

 

 

وی ادامه داد: تعهدات خدمات پس از فروش خودروسازان در سامانه بارگذاری می‌شود؛ وقتی اظهار تولید یا واردات می‌شود، همان شماره تک‌رقمی یا شناسه رهگیری خودرو هم به شناسنامه خدمات پس از فروش پیوست می‌شود.

 

محله‌ای تصریح کرد: از زمان ثبت و اضافه شدن شناسه رهگیری خودرو به شناسنامه خدمات پس از فروش، شناسنامه گارانتی فعال می‌شود و از آن پس، تمامی خدمات پس از فروش قابل‌رصد و پیگیری است.

 

ضمن اینکه اطلاعات از طریق پیامک برای خریدار و مصرف‌کننده ارسال خواهد شد. همچنین برای ارائه‌‌دهنده خدمات نیز مشخص می‌شود که چه خودروهایی تحت خدمات قرار دارند.

 

 

وی افزود: در سامانه جامع گارانتی (irangs.ir) با انتخاب گروه کالایی خودروهای سواری، مشخص می‌شود کدام خودروسازان یا واردکنندگان خودرو حضور دارند، شبکه خدمات مجاز آنها کجاست و… و مشتریان می‌توانند از این طریق اطلاعات لازم را کسب کنند.