قطعات خودرو

کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی در شمال استان کرمان برگزار می‌شود

سرهنگ علی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با گرامیداشت هفته ناجا و با اشاره به اینکه هفته ناجا در سال جاری با شعار “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” نامگذاری شده است اظهار داشت: در حوادث ترافیکی و جاده‌ای سه عامل مهم انسانی، خودرو و عامل محیطی نقش بسیار مهمی دارند.

وی با بیان اینکه در بین همه این عوامل عامل انسانی مهمترین نقش را به عهده دارد گفت: در این میان فرهنگسازی، تغییر در باورها و نگرش افراد، جهت دادن به رعایت رفتارها و فرهنگ ترافیکی در کاهش معضلات ترافیکی بسیار اثرگذار است.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ ترافیکی یک مقوله جمعی است و همه باید در این حوزه همراهی کنند ادامه داد: در کنار نیروی انتظامی بیش از 30 دستگاه وظیفه دارد در حوزه ترافیک سهم خود را ادا بکند و همه نهادهای و سازمان‌ها به ویژه فرهنگی باید با جدیت در این حوزه وارد شوند.

وی با بیان اینکه اولویت و نگاه پلیس در ارتقای امنیت ترافیکی بر پایه آموزش و توسعه فرهنگ ترافیک است گفت: ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه یکی از مهمترین راهکارها کاهش معضلات ترافیکی است.

رضایی با اشاره به نقشی که پلیس، نیروی انتظامی و به ویژه همکاران ما در پلیس راهور در ارتقای فرهنگ ترافیک به عهده دارند بیان کرد: بیش از 400 جلسه در سازمان‌های استان توسط همکاران ما و فرماندهان پاسگاه‌ها در سطح شهرستان‌ها برگزار شده است.

وی به آموزش بیش از 2 هزار و 300 نفر راننده حمل و نقل بار و مسافر و بیش از 900 راننده اتوبوس که از رانندگان حرفه‌ای جاده هستند در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: بیش از 700 راننده آژانس و راننده بین شهری و بیش از 3 هزار و 700 نفر از راکبین موتورسیکلت‌ها که در راه‌های روستایی و فرعی تردد دارند نیز آموزش دیده‌اند.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به نصب برچسب و اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت سوارانی که در مناطق کمتر توسعه یافته تردد دارند گفت: در این مناطق برای تردد بیشتر از موتورسیکلت استفاده می‌شود و راکبین این وسایل نقلیه آگاهی کمتری نسبت به مقررات دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در هفته ناجا بیان کرد: همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک با حضور جمعی از دهیاران، بخشداران، شهرداران، راهداران و کسانی که سهم و اثرگذاری بیشتری در حوادث ترافیکی دارند با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک برگزار شد.

رضایی با بیان اینکه بانوان نقش مهم و اثرگذاری در ارتقای فرهنگ ترافیکی خانواده و کاهش حوادث به عهده دارند گفت: در این راستا همایش بانوان فرهنگیار را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نقش در حوادث ترافیکی را عامل انسان به عهده دارد افزود: تمام تلاش ما این است که با بهره‌گیری از ظرفیت تمامی سازمان‌ها و مردم حوادث رانندگی را به حداقل برسانیم.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان ادامه داد: حفظ جان مردم و سرنشینان خودرو اولویت ماست و پلیس برخورد قاطعی با تخلفات حادثه ساز و کسانی که امنیت ترافیکی جاده‌ها و خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *