قطعات خودرو

کمبود راننده؛ مشکل اصلي آژانس هاي اتومبيل

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، رئيس اتحاديه اتومبيل کرايه و مؤسسات توريستي تهران در ارتباط با وضعيت آژانس هاي اتومبيل محلي با روي کار آمدن تاکسي هاي اينترنتي گفت: مؤسسات سرويس‌ دهي محلي حذف نشده است و هنوز در حال فعاليت هستند؛ شايد کمي مراجعه کنندگان شان کاهش داشته است، اما مشتري هاي ثابت خودشان را دارند.

سيد حسن هاشمي، رئيس اتحاديه اتومبيل کرايه و مؤسسات توريستي تهران گفت: کسب و کار اينترنتي فعاليت به روز دنياست و در تمامي زمينه ها از جمله مسکن، ارز، طلا و خودرو فعاليت دارند و در حال انجام آن هستند. ما هم مخالفتي با فعاليت تاکسي هاي اينترنتي نداريم.

 

رئيس اتحاديه اتومبيل کرايه و مؤسسات توريستي پيرامون چالش هاي موجود در آژانس ها ادامه داد: نبود راننده مشکل اصلي اين صنف است؛ دليل را هم مي توان گراني خودرو دانست. جوانان و بازنشسته اي که مي خواهد از اين شغل کمک هزينه خود و خانواده را در بياورند ديگر به راحتي نمي توانند خودرو خريداري کنند و حداقل با آن کار کنند.

 

 

رئيس اتحاديه اتومبيل کرايه و مؤسسات توريستي تهران خاطر نشان کرد: در ابتدا تاکسي هاي اينترنتي براي مردم تازگي داشت که در اين مرحله ضربه ۷۰ درصدي به صنف ما وارد شد؛ اما بعد از اتفاقاتي که براي تاکسي هاي اينترنتي افتاد تعدادي از مسافران ما دوباره بازگشتند. حتي مسافراني هستند که نيم ساعت در انتظار مي مانند تا سرويس براي آنها فرستاده شود. البته نسبت به گذشته کاهش مسافر خود را داشته است.

 

 

هاشمي در رابطه با تعيين کرايه و نرخ آژانسها توسط اتحاديه گفت: نرخ مصوب براي آژانس ها وجود ندارد و فضا رقابتي است. به طور مثال از ساعت ۲ تا ۸ شب قيمت ها کمتر ميشود.

 

 

وي افزود: اصل کار آژانسها در سال ۱۳۴۲ اجاره ماشين بدون راننده بود. مؤسسات توريستي و اتومبيل در اين حيطه کار ميکردند و ماشين کرايه ميدادند اما بعدها اين موضوع حذف شد. از ۲ سال گذشته در تهران و تعدادي از شهرهاي ديگر اين اتفاق دوباره افتاده است.

 

 

نهادهاي نظارتي و اتاق اصناف پيشنهاد دادند دوباره اين کار انجام شود و زير نظر اتحاديه اتومبيل کرايه و مؤسسات توريستي انجام شود.

 

 

هاشمي در پايان گفت: افزايش قيمت خودرو باعث شد، قيمت اجاره خودرو هم تغيير کند و هيچ گاه نمي شود براي آن نرخ مصوب لحاظ کرد و قيمت ها توافقي است. هيئت عالي نظارت به صورت گروهي مثلاً براي ۱۰۰ خودرو سمند موجود يک مبلغي را اعلام مي کند؛ اما براي يک خودرو تک در کشور يا خودرويي که تنها ۱۰ عدد از آن در تهران است، نمي تواند به صورت تک نرخ تعيين کند.

 

 

خودروهاي لوکسي که در سايت هاي مختلف کرايه داده مي شود زير نظر اتحاديه ما نيست. خودروهاي ما محصولاتي مثل پرشيا، پژو و سمند هستند. بيشترين آمار کرايه خودرو مربوط به وزارتخانهها و اداره هاي خصوصي است.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *