قطعات خودرو

کنسول‌های بازی؛ بلای جان صنعت جهانی خودرو

آنچه به عنوان دردسری جدید برای کسانی که قصد خرید PS5، Xbox یا تلویزیون را دارند، آغاز شده اکنون به صنعت خودرو راه یافته است. گرچه کمبود تراشه مشکلی چند بعدی است اما علت اصلی را می‌توان در شرایط ناشی از ویروس کرونا جست‌وجو کرد که در پی آن، صنعت نیمه‌رسانا‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا دچار محدودیت شد و در نتیجه تولید تراشه‌های آن به کمتر از حد معمول رسید.

علاوه بر آن، نیاز به فن‌آوری برای کار در خانه و همچنین راه‌اندازی دو کنسول بازی PlayStation5 و Xbox Series S / X به این معنی بود که تقاضای این تراشه‌ها بیش از هر زمان دیگری است. این کنسول‌های بازی سروصدای زیادی به پا کرده‌اند و بر اساس تخمین سونی، صرفاً در سال گذشته 4.5 میلیون دستگاه فروخته شده است. سرانجام آتش‌سوزی در کارخانه الکترونیک Renesas که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان نیمه‌رسانا‌ها بود نیز بحران کمیود قطعات را بیشتر کرد.

به گفته سازندگان خودرو در حال حاضر در سراسر جهان کمبود تأمین تراشه‌های نیمه‌رسانا وجود دارد و بسیاری از شرکت‌های معتبر به کاهش شیفت‌های کاری روی آورده‌اند. تراشه‌های نیمه‌رسانا یکی از حساس‌ترین تراشه‌های موجود در صنعت خودرو و از اولین صنایع متضرر به‌دلیل همه‌گیری کرونا است. برای پیش بینی زمان پایان کمبود قطعات و نیمه‌رسانا‌ها باید به بازار کنسول‌های بازی توجه کرد، جایی که اتفاق نظر کلی کارشناسان تولید این است که موج خرید PS5 و Xbox Series X در اواخر سال 2021 و اوایل سال 2022 خواهد بود و این راهنمای خوبی برای همه صنایع محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که تا سال آینده شاهد عادی شدن تولید در قطعات و تراشه‌های نیمه‌رسانا نخواهیم بود.

منبع: carmagazine

ترجمه: حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *