قطعات خودرو

کیا K5 مدل 2023 معرفی شد، به روزرسانی جذاب برای سدان محبوب کره ای

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، همگام با افزایش تولید خودروهای کراس اوور، کیا نیز سدان‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند. جدیدترین محصول این شرکت کره‌ای، فیس‌لیفت نسل پنجم کیا K5 یا همان اپتیمای معروف به تازگی روانه بازار محلی شده است. قیمت کیا K5 جدید از ۲۰۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

 

برخلاف فیس‌لیفت‌های اخیر، تغییرات چندانی در K5 مشاهده نمی‌شود. چراغ‌های جلو و عقب با پیروی از فرمولی که در خودروهای برقی به کار رفته، از نو طراحی شده‌اند. سپر جلو نیز بازطراحی شده و دارای دریچه‌های هوای مصنوعی بزرگ‌تری نسبت به مدل قبلی است.

 

نمای جلو کیا K5

 

در قسمت عقب ماشین، خروجی اگزوز حدودی اسپرت تر شده است، هرچند به پای مدل GT-Line‌ نمی‌رسد. طراحی جدید رینگ‌های آلومینیومی در اندازه‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچی نیز بخشی از به‌روزرسانی جدید به حساب می‌آید. اگرچه کاربرد رنگ کروم در رینگ‌ها جذاب و لوکس است، اما K5های مشکی‌رنگ روی رینگ‌هایی سوار هستند که رنگ کرومی از آن‌ها حذف شده است. لیست مشخصات ظاهری فیس‌لیفت K5 با اشاره به رنگ‌های بدنه خاکستری کمرنگ و پررنگ به پایان می‌رسد.

 

نمای عقب کیا K5

 

عمده تغییرات فیس‌لیفت به داخل کابین مربوط می‌شود. داشبورد خودرو حالا دارای یک نمایشگر یکپارچه منحنی است. اهرم درشت تعویض دنده برداشته شده و به جای آن، یک شیفتر چرخشی کوچک در دسترس راننده قرار دارد. کیا در قسمت پایین کنسول مرکزی، یک سنسور اثرانگشت را نیز اضافه کرده که نخستین بار در آئودی A8 به کار گرفته شد.

 

 

سنسور اثرانگشت کیا K5 نه‌تنها امنیت خودرو را بهبود می‌بخشد، بلکه قابلیت شخصی‌سازی پروفایل راننده را امکان‌پذیر می‌سازد. بدین ترتیب، پس از شناخت راننده از روی اثرانگشت، تنظیماتی همچون موقعیت صندلی، درجه هوای کابین، تنظیمات سیستم اطلاعات سرگرمی، نورپردازی داخلی و … بر اساس ترجیح راننده تغییر پیدا می‌کنند.

 

سنسور اثرانگشت در کنسول مرکزی

 

مدل ۲۰۲۵ کیا K5 همچنین دارای دوربین‌های جلو و عقب با وضوح بالا است که می‌توانند وقایع رانندگی را ثبت و ذخیره‌سازی کنند. از دیگر تغییرات اعمال‌شده در امکانات کابین می‌توان به کاربرد عایق صوتی، نمایشگر هدآپ جدید و پشتیبانی قوی از آپدیت‌های OTA اشاره کرد.

 

نمای داخل کیا کی۵ ۲۰۲۵

 

فیس‌لیفت کیا K5 در بازار کره جنوبی با چهار پیشرانه متفاوت در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۰ اسب بخار، موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب بخار، موتور ۲ لیتری LPI (تزریق پروپان مایع) با قدرت ۱۴۶ اسب بخار و موتور هیبریدی ۲ لیتری با قدرت ۲۰۴ اسب بخار که ۱۵۲ واحد آن محصول موتور بنزینی و ۵۲ واحد آن محصول موتور کوچک برقی است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *