قطعات خودرو

گسترش 10 برابری شبکه شارژ خودروهای برقی در بریتانیا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،کشورهای مختلف در راستای برقی‌سازی و توسعه شبکه شارژ اقدامات گسترده‌ای را انجام داده یا درحال انجام آن هستند. بریتانیا نیز برای توسعه خودروهای برقی و تشویق مشتریان به‌خرید و استفاده از این خودروها برنامه‌های ویژه‌ای دارد و این کشور با سرمایه‌گذاری ۱.۶ میلیاردپوندی در «طرح شاخص» به‌دنبال گسترش 10 برابری شبکه شارژ خودروهای برقی خود است.

براساس استراتژی زیرساخت وسایل نقلیه الکتریکی، 300 هزار نقطه شارژ عمومی تا پایان دهه پیش‌بینی شده که تقریبا پنج برابر تعداد پمپ‌های سوخت موجود امروزی است.
دولت بریتانیا ادعا می‌کند شارژ خودروهای الکتریکی آسان‌تر و ارزان‌تر از سوخت‌گیری خودروهای بنزینی یا دیزلی خواهد بود؛ درحالی که الزامات قانونی جدید درمورد اپراتورها سبب می‌شود رانندگان خودروهای برقی بتوانند بدون تماس هزینه را پرداخت کنند، قیمت‌ شارژ را درنقاط مختلف با هم مقایسه کنند و نقاط شارژ را از طریق برنامه‌ها پیدا کنند.دولت بریتانیا اعلام کرده ۵۰۰ میلیون‌پوند از این بودجه برای ارائه نقاط شارژ عمومی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی درسراسر این کشور هزینه خواهد شد. همچنین صندوقی با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون‌پوند برای زیرساخت خودروهای الکتریکی که شامل پروژه‌هایی مانند هاب‌های خودروهای برقی و شارژ نوآورانه درخیابان است، درنظر گرفته خواهد شد.
درعین حال بخشی از این بودجه برای راه‌اندازی حداقل شش‌هزار نقطه شارژ فوق سریع درسراسر بزرگراه‌های انگلستان تا سال 2035 هزینه خواهد شد. این برنامه تضمین می‌کند که بریتانیا همچنان در ارائه شارژرهای عمومی سریع و فوق سریع دردنیای غرب پیشتاز است.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور می‌گوید: «ما در حال پیشبرد برنامه‌هایی هستیم که به‌مردم بریتانیا کمک می‌کند با شبکه شارژ درحال گسترش به‌راحتی در کشور سفر کنند. حمل‌ونقل پاک نه‌تنها برای محیط‌زیست بهتر است، بلکه راهی است که می‌توانیم وابستگی خود را به‌منابع انرژی خارجی کاهش دهیم. همچنین مشاغل جدید با مهارت بالا برای بخش‌های خودرو و انرژی ایجاد می‌شود و درنهایت رانندگی پایدارتر و مقرون به‌صرفه‌تر را برای همه تضمین می‌کند.»
جیمی همیلتون، مدیر و رئیس بخش مربوط به‌خودروهای الکتریکی در Deloitte گفت: «استراتژی جدید زیرساخت خودروهای الکتریکی در بریتانیا، به‌سفر به‌سوی آینده‌ای تمام‌الکتریکی و موفقیت درمسابقه به‌صفر خالص رساندن آلایندگی‌ها شتاب زیادی می‌بخشد. تعهد رسیدن به 300 هزار نقطه شارژ عمومی تا سال 2030 به‌کاهش اضطراب درمیان یک خانواده از هر سه‌خانواده بریتانیایی که پارکینگ خارج از خیابان ندارند کمک کرده و دسترسی به‌خودروهای برقی را درآینده عادلانه‌تر می‌کند.»

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *