قطعات خودرو

گل به خودی وزارت صمت در مناطق آزاد؛

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادآنلاین – همه این ها در حالیست که در کشور های پیشرفته و پیشرو در این صنعت با ادامه پذیرش خودروهای برقی توسط مردم برای پشتیبانی از این تغییر، نیاز بیشتری به انرژی الکتریکی در منزل، محل کار و اماکن عمومی برای شارژ خودروها وجود خواهد داشت. در همین راستا نیز دولت علاوه بر مشوق هایی که برای خرید خودروهای برقی در نظر می گیرد به احداث کنندگان ایستگاه های شارژ نیز تسهیلات ویژه ای پرداخت می کند.

 

بیایید نگاهی به فرآیند و هزینه‌های تقریبی برای راه‌اندازی تجهیزات لازم برای تامین انرژی وسایل نقلیه الکتریکی بیاندازیم.

 

شارژ خودروهای برقی در خانه

مانند یک تلفن همراه، اکثر رانندگان خودروهای برقی بیشتر شارژ وسیله نقلیه خود را در خانه در طول شب و در زمان‌های کم پیک، زمانی که قیمت برق و تقاضا در شبکه در پایین‌ترین حد خود است انجام می‌دهند. این بدان معنی است که تقریباً هر روز با شارژ کامل شروع به کار خواهند کرد.

 

برای برخی از رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی، مانند آنهایی که دارای وسایل نقلیه برقی هیبریدی پلاگین با برد کم یعنی ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر شارژر قابل حمل استاندارد همراه با خودرو ممکن است برای پوشش نیازهای آنها کافی باشد. این شارژرها می توانند به یک سوکت خانگی ۱۰ آمپر یا ۱۵ آمپر وصل شوند و ماشین را در طول یک شب کامل به آرامی شارژ می کنند.

 

با توجه به افزایش سرعت شارژ، ویژگی‌های ایمنی پیشرفته، اتصال به وسیله نقلیه و حتی به خانه هوشمند یا سیستم شارژ خورشیدی، یک ایستگاه شارژ ویژه خودروی الکتریکی سطح ۲ بهترین راه‌حل برای مالک خودروهای برقی است. هزینه راه اندازی یک ایستگاه شارژ EV خانگی بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار متغیر است.

 

شارژرهای برقی در مکان های عمومی

ایستگاه‌های شارژ عمومی EV در محل‌های کار، پارکینگ‌ها و مراکز خرید گران‌تر از شارژرهای خانگی هستند و هزینه‌ها بسته به تعداد ایستگاه‌های در حال راه‌اندازی، نوع نصب و شرایط خاص سایت در محدوده‌ای وسیع متفاوت است.

 

هزینه سخت افزار ایستگاه شارژ عمومی تک پورت EV بسته به ویژگی ها و برند دستگاه از ۱۹۵۰ تا ۳۰۰۰ دلار متغیر است. سیستم‌های سوکت شارژ نوع ۲ نیز اولویت پروژه‌های عمومی هستند، زیرا این امکان دسترسی آزاد به تمام رانندگان خودروهای برقی در جاده را فراهم می‌کند و آسیب‌های احتمالی مرتبط با کابل متصل را به حداقل می‌رساند. ایستگاه های شارژ عمومی EV قوی تر هستند و اغلب روی پایه نصب می شوند تا حداکثر تطبیق پذیری و قابلیت استفاده را داشته باشند. سیستم‌های دو سوکت یا شارژرهای برقی عمومی با دو پایه نیز در دسترس هستند که هزینه‌های نصب نسبت به تعداد شارژرهای در حال راه‌اندازی کاهش می‌یابد.

 

بر خلاف یک ایستگاه شارژ خانگی، که در آن جزء سخت افزاری هزینه اصلی را شامل می شود، نصب و راه اندازی سهم عمده ای در هزینه شارژرهای عمومی دارد. فاصله تا جعبه تامین برق معمولاً مهمترین عامل در تعیین هزینه نصب است که معمولاً این فاصله بین 15 تا 30 متر متغیر است. مسیرهای طولانی‌تر از 40 متر معمولاً برای نصب ایستگاه توجیه اقتصادی ندارند و بنابراین باید تغییر مکان نقطه شارژ را در نظر گرفت.

 

نصب ایستگاه شارژ در پارکینگ و گاراژ، گزینه‌های ساده‌تر و اقتصادی‌تر شارژر های عمومی هستند و معمولاً حدود ۶۰۰۰ دلار هزینه خواهند داشت، زیرا شارژر و سیم‌کشی آن همگی به دیوار نصب می‌شوند. ایستگاه‌های نصب‌شده در کنار پیاده‌رو می‌توانند از شارژر خودروهای برقی در پارکینگ گران‌تر شوند و اگر ایستگاه ها برای اهداف مدیریتی نیاز به اتصال به اینترنت داشته باشند، هزینه های اضافی ایجاد می شود.

 

شارژرهایDC عمومی

شارژ سطح ۳ یا DC EV شارژ سریع وسیله نقلیه الکتریکی شما را تا حدود ۸۰ درصد در ۳۰ دقیقه انجام می دهد. در حال حاضر، همه خودروها دارای قابلیت شارژ سریع نیستند و برای آن دسته خودروهایی که این امکان را دارند، به یکی از سه اتصال خاص به وسیله نقلیه الکتریکی مربوطه خود نیاز دارند. هزینه‌های سخت‌افزاری برای ایستگاه شارژ خودروی برقی DC عمومی بسیار گران است و بین ۴۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار برای هر ایستگاه شارژ متغیر است.

 

علاوه بر هزینه های سخت افزاری بالا، با توجه به نیاز مکرر به نصب ترانسفورماتور 480 ولت، نصب این دستگاه ها نیز می تواند بسیار گران باشد. با توجه به تامین برق و همچنین مجوز و افزایش زمان کار مورد نیاز برای پروژه، هزینه های نصب بسته به ماهیت خاص پروژه احتمالاً بین ۱۵ هزار تا ۶۰ هزار دلار متغیر است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *