قطعات خودرو

۱۰۰ درصدی شدن عبور مستقیم صنعت خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، منوچهر منطقی در نشست خبری ۴ تیر ۱۴۰۱ و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این مطلب افزود: ساماندهی تولید و عرضه، تحول ساختاری و حرکت به سمت پیشران‌ها، نقشه راه ما برای صنعت خودرو است.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت افزود: سال قبل ۲۱۳ هزار خودرو تولید، اما ۴۳ هزار دستگاه عرضه شد. اگر میانگین قیمت ۱۷۰ هزار خودروی عرضه نشده را ۲۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، یعنی ۳۴ هزار میلیارد تومان حبس نقدینگی در خودروسازی داشتیم.
منطقی تصریح کرد: با توجه به تفاوت قیمت تمام شده و فروش، نقدینگی خودروساز کاهش می‌یابد، بنابراین اصلاح روند قیمت گذاری باید اتفاق افتد، همچنین هم افزایی هم باید عملیاتی شود بدین معنا که خودروسازان یک کشور یک مجموعه تامین دارند.
وی اولین بحث در هم افزایی را هم‌افزایی در پلتفرم‌ها دانست و گفت: در حال حاضر خودروهای متعدد با تیراژ کم و خدمات پس از فروش غیرقابل قبول داریم. هم اکنون ما ۴ پلتفرم با ارزش داریم.
معاون وزیر صمت ادبیات خودروسازی ایران را برای ۲۵ سال پیش دانست و افزود: باید خودروی باارزش و قیمت مناسب عرضه شود که در این خصوص خودروسازان دو محصول برقی و بنزینی عرضه خواهند کرد.
منطقی در مورد واردات خودرو نیز گفت: در جایی هم که نتوانیم بازار را با خودروی داخلی تأمین کنیم واردات انجام خواهیم داد.
وی با تاکید بر دانش بنیان کردن صنعت خودرو، گفت: برقی سازی، خودروهای خودران، صورت‌های نوین حمل و نقل و اتصال پذیری خودرو چهار رویکرد جریان ساز در آینده صنعت خودرو است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است