قطعات خودرو

۷۵ هزار دانش آموز درباره صنعت خودرو آموزش دیده‌اند

تقویت زنجیره منابع انسانی صنعت خودرو و مهارت افزایی متخصصان

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم اهدا و ارسال اقلام کمک آموزشی خودرویی به هنرستان های فنی – حرفه ای کشور گفت : این اقدام در چارچوب مسئولیت اجتماعی به توسعه آموزشی کشور کمک می کند.


محسن صالحی نیا با بیان اینکه این امر خود زمینه ساز  تقویت زنجیره منابع انسانی صنعت خودرو و مهارت افزایی متخصصان آینده می شود ، ابزار امیدواری کرد این نوع اقدامات در حوزه آموزش استمرار یابد .


رئیس هیات عامل ایدرو  با اشاره افزایش تولید  گروه صنعتی ایران خودرو در شش ماه گذشته گفت:  با برنامه ریزی های صورت گرفته  شاهد افزایش بیشتر  تولید  در شش  ماه دوم سال باشیم .


وی افزود : در طی یک تا ۲ هفته اخیر بحث‌هایی در خصوص سیاست های افزایش و نحوه تولید خودرو  مطرح شده  که در حال جمع بندی هستیم.


صالحی نیا همچنین تصریح کرد: حفظ حقوق مصرف کنندگان و نیز زنجیره تولید خودرو مد نظر است و برای کاهش قیمت تمام شده خودرو باید هزینه‌ها را در زنجیره تولید کاهش دهیم و  با کمک مراجع مربوطه، بتوانیم روش‌های مناسب برای جلوگیری از زیان و اصلاح قیمت‌ها پیدا کنیم.


معاون وزیر صمت گفت: تعاملاتی را با شورای رقابت داریم. تجاری شدن خودرو‌ها و عرضه آن‌ها نکاتی است که باید مد نظر باشد و به نحو مطلوب به آن دست پیدا کرد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  نیز در این مراسم  با قدردانی از اقدام صورت گرفته  گفت: تمایز جوامع امروز را باید در کیفیت نیروی انسانی جست و‌جو کرد. برخورداری از شایستگی حرفه‌ای و انسانی بسیار مهم است که به سطح کیفیت آموزش‌ها باز می گردد.


علیرضا کمره ای افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد  این هدایا را دریافت خواهند کرد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:تا کنون حدود ۷۵ هزار نفر از دانش آموزان در بحث صنعت خودرو آموزش دیده اند و  هزار و ۲۷۳ هنرستان داریم که در حوزه خودرویی فعال اند.


مدیر عامل ایران خودرو نیز در  مراسم اهدا و ارسال اقلام کمک آموزشی خودرویی به هنرستان‌های کم برخوردار کشور گفت: نخستین محموله شامل ۱۵۰ دست از موتور های مختلف تولید ایران خودرو ، گیربکس،  دیفرانسیل و مجموعه فرمان است .


فرشاد مقیمی این اقدام را در راستای  حوزه مسئولیت اجتماعی  توصیف و تصریح کرد ارسال این اقلام به هنرستان ها  با هدف   عدالت در توزیع اقلام کمک آموزشی  ، ارتقای دو سویه دانش و رشد صنعت خودرو،  تدوین و گسترش دانش فنی تولید، و ارتقا خدمات پس از فروش  است.


مدیر عامل ایران خودرو  همچنین  در باره آمار تولید این گروه گفت : از ابتدای سال ، ایران خودرو در تولید خودرو‌های سواری ۵۴ درصد و تولید خودرو‌های سنگین ۴۲ درصد رشد داشته است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *