قطعات خودرو

21 مرداد 1287 | 12 آگوست 1908 | تولید اولین مدل فورد تی

تا رسیدن به مدل فورد تی، این شرکت 20 مدل فورد ساخته بود که البته همه به تولید نرسیدند. این اولین مدلی از فورد بود که در خط تولید انبوه با قطعات کاملاً قابل‌تعویض قرار گرفت و در سطح متوسط بازاریابی شد. هنری فورد در مورد این مدل می‌گوید: «خودرویی برای جمع کثیری از افراد می‌سازم که به قدر کافی برای یک خانواده جا دارد و درعین‌حال می‌تواند برای استفاده و نگهداری شخصی هم مناسب باشد. این خودرو با بهترین مواد توسط بهترین افراد با ساده‌ترین طراحی همراه با مهندسی نوین ساخته می‌شود. البته قیمتش طوری است که هرکسی با درآمد مکفی می‌تواند یکی از آن را داشته باشد و با خانواده‌اش روی زمین خدا لذت ببرد».

تیم‌ پنج‌نفره طراحی، فورد تی را با موتور 2و9دهم لیتری چهارسیلندری برای سرعتی بین 64 تا 72 کیلومتر بر ساعت ساختند که مصرفش 18 تا 11 لیتر در هر صدکیلومتر بود. موتور حدود 2500 فورد تی با پمپ آب خنک می‌شد و بعد از آن از عملکرد ترموسیفن استفاده شد. سیستم احتراق در فورد تی نیازی به باتری برای استارت نداشت چون راه‌اندازی دستی به قدر کافی جریان مورد نیاز را ایجاد می‌کرد.

اگرچه توسعۀ خط تولید از سال 1901 به نام شرکت رنسوم ای‌ اولدز برای یکی از مدل‌های اولدزمبیل خورده است، اما پیشرفت‌های چشمگیر فورد در کارآیی سیستم تولید در دورۀ فورد تی، اعتبار تولید انبوه را می‌تواند از آن فورد و مهندسانش کند.

اگر داستان فورد برای تان جالب است، اینها را هم بخوانید:

۳۱ تير ۱۲۸۲ | ۲۳ جولاي ۱۹۰۳ | هنری فورد اولین اتومبیل خود را فروخت!

۲۳ تير ۱۲۹۳ | ۱۵جولای ۱۹۱۴ | برادران دوج آخرین قطعه فوردشان را ساختند!

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *