قطعات خودرو

36 سال پیش در چنین روزی: «خیابان اصلی آمریکا» به طول 3500 کیلومتر گم شد …

7 تیر در تاریخ­ خودرو

سال 1364 در چنین روزی «خیابان اصلی آمریکا» که بیش از 3500کیلومتر طول داشت، کنار گذاشته شد!

جاده 66 ایالات ­متحده­ آمریکا به خیابان اصلی آمریکا معروف بود در سال 1305 تکمیل شد. این بزرگراه از شیکاگو ایلینویز تا سانتا­مونیکا کالیفرنیا امتداد داشت. خیابان اصلی آمریکا وقتی گم شد که مقامات رسمی اتحادیه  امور راهداری ­و ­حمل­ و­نقل ایالات­ متحده ­آمریکا به حذف همه علائم و نشانه­ های جاده 66 رای دادند.   

خیابان اصلی آمریکا» یا همان جاده 66 در ایالات­ متحده ­آمریکا

جاده 66 همان مسیری بود که در سال 1236 توسط ادوارد بیل، ستوان نیروی­ دریایی ­ایالات ­متحده و کاروان شترهایش استفاده شده بود. پیش از آن که جاده 66 به جاده‌ی اصلی و مشهور تبدیل شود، این مسیر به­ عنوان گذرگاهی برای افراد و مسافرانی که به­ سمت غرب کشور می­رفتند، محبوب و شناخته ­شده بود. با گذشت سال­ها، ماشین‌ها و کامیون‌ها جای اسب­ها و واگن­ها را در جاده 66  گرفتند. در دهه 1330، به ­عنوان بخشی از برنامه­ دولت، در سراسر کشور بزرگراه­های چند­خطی جدید ساخته می­شدند. در نهایت ساخت آزادراه­های جدید به عمر جاده 66 ، به عنوان خیابان اصلی آمریکا پایان داد.

این روزها جاده 66، بیش از هر چیزی یک مقصد گردشگری است. بسیاری از شهرهای قدیمی، تابلوهای شکسته­شده نئون و دیگر جاذبه­ های جالب­ توجه و دیدنی در کنار جاده­ها هنگام عبور از ایلینویز، میسوری، کانزاس، اوکلاهما، تگزاس، نیومکزیکو، آریزونا و کالیفرنیا بزرگراه را در بر می­گیرند. طبق ادعای انجمن جاده تاریخی 66، هنوز هم تقریباً 85 درصد از مسیرهای جاده­ 66 می­تواند توسط مسافران استفاده شوند.

فهرست مطالب

1 دیدگاه

  1. سلام
    جالب بود
    ممنون
    می خواهم بگویم هر لحظه میلیارد ها شهاب سنگ به جو زمین می خورند و آتش می گیرند و پودر می شوند و بر زمین می نشینند
    به نظر من پودر ها بر روی جاده نشستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *