قطعات خودرو

5 تیر ۱۳۳۵ / 25 ژوئن 1956 / پاکارد؛ ايده‌پرداز با پشتكار

5تير سال 1335 / 25 ژوئن 1956 آخرین پاکارد واقعی از خط مونتاژ خارج شد. واقعي چون دو سال بعد این نام توسط شركت استودبيکر دوباره به­ کار گرفته شد.

گفته می‌‌شود که در سال 1276 به دلیل دشمنی‌­ای كه بین جیمز وارد پاكارد و الكساندر وینتون -که اتومبیل­‌های وینتون را تولید می‌‌‌‌کرد- پیش آمد، خودروی پكارد تولید شد.

وينتون آن ­زمان بزرگترين شركت خودروسازی آمريكا بود، جیمز پاكارد يك خودروي وينتون خريد. مشكلات مداوم اين خودرو باعث شد كه پكارد پيشنهادات زيادي را براي بهبود محصولات وينتون ارائه دهد. سال 1277، وینتون که از ایده‌­های پكارد خسته شده بود، سر او فریاد زد: «اگر خیلی باهوش هستید، شاید خودتان بتوانید ماشین بهتری بسازید!» پكارد این چالش را جدي گرفت. به ­كارگاه خود در اوهایو رفت و یک سال بعد، اولین خودروی تک­ سیلندر خودش را ساخت.

1282- گرگ­ خاکستری پاکارد

پاکارد مسابقه‌اي و جاده‌اي

سال 1282 پكارد، گرگ خاكستري را ساخت که خودرویی چهار­سیلندر و سرعتی با بدنه­ آلومینیومی بود. گرگ خاكستري محبوب شد. این یکی از نخستین خودرو­هایی بود به­ طور ویژه برای مسابقات اتوموبیل‌رانی طراحی شده بود اما به ­عموم مردم نیز فروخته شد.

سال 1294، پاکارد خود را به ­عنوان خودروساز برتر در آمریکا تثبیت کرد. در آن سال پاکارد موتوری 12 سيلندر ابداع كرد كه نامش را توئن سيكس (Twin Six به معناي ششِ جفتي) گذاشت. اين موتور انقلابی در طراحی محسوب می­‌شد. ما اين موتورها را با شكل دو رديف 6سيلندري مي‌شناسيم. این موتور در طول جنگ­ جهانی ­اول براي استفاده در هواپيما متناسب‌سازي شد و موتور هواپیمای آزادی لقب گرفت. عموماً معتقد هستند که این محصول مهم‌ترین تولید آمریكا در طول سال‌های­ جنگ است و همچنین این موتور همان محصولی است كه شركت لینكلن موتور را به­ تجارت علاقمند کرد.

1280 – جیمز وارد پاکارد – او اولین شخصی بود که با یک دست رانندگی می­کرد.

پكارد تا زمان جنگ­ جهانی­ دوم هم‌چنان به ­عنوان برترین خودروساز در ایالات­ متحده باقی­ ماند و با ارائه مجموعه‌ای متنوع از خودروهای لاكچري نسبت به­ رقبای خود پیشتاز و پایدار ماند. سال 1328 فروش پكارد کاهش پيدا کرد. پس از ادغام امیدوار­کننده با استودبيکر، هیئت مدیره ساخت خودروها را بسیار گران ارزیابی کرد. کمی بعد در سال 1335 رئیس شرکت جدید، جیمز نانس تصمیم گرفت به ­تولید پكارد در کارخانه دیترویت پایان دهد. با این ­وجود­ برخی از مدیران که ارزش برند پكارد را می‌­دانستند، به ­امید ایجاد درآمد کافی برای تولید مجدد نوع لاكچري پكارد در آینده­‌ای نزدیک، همچنان به ­استفاده دوباره از نام پكارد در استودبيکر روی خوش نشان دادند اما این طرح نیز ناموفق ماند. سرانجام در سال 1337 این نام بر روی یک چراگاه گذاشته شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *