قطعات خودرو

ورود شاسی بلند جدید چانگان به بازار اروپا

چانگان

ورود شاسی بلند جدید چانگان به بازار اروپا

شاسی بلند چانگان CS55 پلاس (Changan CS55 Plus) وارد بازار روسیه شد

نسل اول شاسی بلند چانگان CS55 از سه سال پیش در روسیه عرضه شد و مدل تغییر سبک یافته ی آن هرگز به روسیه نرسید. اما اکنون نسل دوم این مدل در روسیه عرضه شده است . این چانگان که CS55 Plus نام دارد سال گذشته در چین رونمایی شد و در ابتدای سال جاری میلادی در روسیه گواهی فروش دریافت کرد اما به دلیل کاهش حجم بازار فروش خودرو در روسیه، عرضه آن تا امروز به تعویق افتاده بود.

شاسی بلند نسل دوم درخشان تر از نسل اول به نظر می رسد، اما تقریباً از نظر اندازه تفاوتی ندارد. طول آن ۱۵ میلی متر بیشتر یعنی ۴۵۱۵ میلی متر، عرض ۱۰ میلی متر پهن تر یعنی ۱۸۶۵ میلی متر و ارتفاع هم ۱۰ میلی متر بالاتر یعنی ۱۶۸۰ میلی متر شده و پایه چرخ با ۶ میلی متر رشد غیر محسوس دارد و به ۲۶۵۶ میلی متر رسیده است. در کل میشود گفت هنوز همکلاسی فولکس واگن تیگوان با نوار نورانی LED است، و در تمام مدل ها از تایر 19 اینچی استفاده میشود. حجم صندوق عقب ۴۷۵ لیتر و فاصله از زمین ۱۷۱ میلی متر است.

حتما بخوانید : تولید کامیون سنگین مرسدس بنز در روسیه

فضای داخلی به همان سبک مدل قدیمی تر چانگان Uni-Kتزئین شده است. صفحه نمایش در بالای لبه بیضی فرمان قرار دارند، اگرچه در اینجا هیچ نمایشگر کمکی در طرفین وجود ندارد و ترکیب اصلی آنالوگ است، اما در نسخه هایی صفحه نمایش ده اینچی نیز وجود دارد. اهرم مکانیکی برای کنترل انتقال، غیر قابل تعمیر است. در تمام نسخه ها صندلی ها، درها و فرمان ها با چرم یک دست پوشیده می شوند.

در روسیه چانگان CS55 Plus فقط با یک نوع موتور محرک ارائه می شود. موتور توربو 1500cc با توان تولید قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتآور ۲۸۰ نیوتن متر که با تزریق مستقیم سوخت بنزین اکتان 92 کار میکند. جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته با دو کلاچ روغنی است. محرک تنها دیفرانسیل جلو است، اگرچه تعلیق چند پیوندی عقب اجازه نصب یک انتقال دهنده تمام چرخ محرک را می دهد. حداکثر سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.

انتخاب برای سه سطح تر و تمیز وجود دارد. امکانات در همه مدل ها:  چهار کیسه هوا، ESP (سیستم ایمنی خودرو که وظیفه حفظ پایداری خودرو در تمام شرایط رانندگی را دارد، بخصوص سر پیچ ها) ، کنترل دما و رطوبت، صندلی برقی برای راننده، صندلی های جلو دارای گرمکن، یک سیستم رسانه ای با صفحه مورب نمایش ۱۰٫۲۵ اینچ، یک دوربین نمای عقب و یک دوربین در سمت راست، حسگرهای پارکینگ عقب، یک سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور، یک سانروف و حسگر نور.

حتما بخوانید : سنسور ایمنی در تایر خودروها

 

 

در نسخه لوکس، ابزارهای مجازی، DVR (دوربین دیجیتالی ضبط تصاویر از داخل و خارج خودرو بصورت خودکار)، گرمکن برای شیشه جلو و صندلی های عقب، کنترل کروز انطباقی، سیستم ترمز خودکار، دوربین های دید دایره ای، روشن کننده ی موتور از راه دور، حسگر باران و شارژ بی سیم برای یک گوشی هوشمند اضافه می شوند و صفحه مورب نمایش سیستم رسانه ای به ۱۲٫۳ اینچ افزایش می یابد. در نهایت، در مدل بالای فنآوری شاسی بلند مذکور، دارای شش کیسه هوا، صندلی برقی برای سرنشین جلو، سقف پانوراما، باز و بسته کننده ی کنترلی درب پنجم و مجموعه ای از دستیاران الکترونیکی است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *