به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم اظهار کرد: اگر بیمه کیفیت خودرو وجود نداشته باشد، مشتری خودرو باید یک تنه با خودروساز در بیفتد تا بتواند حقش را بگیرد.
ما نیازمند ایجاد یک سازوکار واسط بین مشتری و خودروساز هستیم.
ایزدخواه در خصوص مزایای بیمه کیفیت خودرو گفت: مزیت بیمه کیفیت خودرو این است که به جای مواجهه مشتری با خودروسازان، شرکت بیمه با آنها طرف میشود.
اگر عدمتطابق کیفیت ادعا شده با واقعیت، اتفاق بیفتد و تعهد خودروساز نقض شود، شرکت بیمه جرایمش را از خودروساز میگیرد و به مشتری پرداخت میکند.
وی با بیان اینکه در همه جای دنیا خودروسازان علاوه بر بیمه شخص ثالث، بیمه کیفیت هم ارائه میدهند گفت: خریداران خودروهای جدید ادعا میکنند که خودروسازان اقدام به حذف بعضی امکانات کردهاند.