به گزارش «قطعات خودرو»:
باقرجوان گفت: با همکاری وزارت صمت مشکل تامین لاستیک در ناوگان حمل و نقل باری و مسافری رفع شده و رانندگان براساس پیمایش میتوانند لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند.
داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با بیان اینکه داشتن رانندگان مجرب و آموزش دیده از برنامههای اصلی در بخش حمل و نقل عمومی به شمارمی رود گفت: سلامت تمامی رانندگان و آموزش مداوم آنها همواره در دستورکار سازمان راهداری وحمل ونقل جادهای قرار گرفته است به طوری که این رانندگان هم در بدو ورود و هم در حین خدمت دورههای آموزشی را میگذرانند .
او با بیان اینکه فرهنگ سازی برای استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی یکی از مهمترین اولویتهای ما به شمار میرود افزود: طبق ارزیابیهای صورتگرفته در مسافتهای متوسط و بلند حدود 40 درصد جابجاییها توسط ناوگان حمل و نقل عمومی و 60 درصد توسط ناوگان شخصی انجام میشود این در حالی است که 99 درصد از تصادفات در این 60 درصد رخ میدهد.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری در رابطه با تامین شانزده قلم کالای ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرد: در سال گذشته چندین جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی و تشکلهای حمل ونقلی و نمایندگان وزارت صمت برگزار شد و در این جلسات مشکلات ناوگان حمل و نقل جادهای را بررسی کردیم.
باقر جوان با بیان اینکه وزارت صمت متولی تامین لوازم مورد نیاز از جمله روغن، لاستیک و قطعات یدکی ناوگان حمل ونقل عمومی و جادهای است افزود: تامین این کالاها به صورت مداوم توسط سازمان راهداری صورت می گیرد و از طریق وزارت صمت در حال رصد و پالایش است و طبق آخرین صحبتهای وزیر صمت مقرر شد لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی در سامانه کالا که تحت نظارت وزارت صنعت است تامین شود.
او با بیان اینکه تامین این لاستیکها از طریق ارز نیمایی انجام شده و در سامانه کالا به رانندگان عرضه میشود گفت: این لاستیکها بر اساس پیمایش به رانندگان ارائه میشود و راننندگان این بخش می توانند با مراجعه به نمایندگی ها لاستیک های خود را دریافت کنند.
باقر جوان تاکید کرد: سازمان راهداری تمامی آمار پیمایش رانندگان را به وزارت صمت ارائه می کند