قطعات خودرو

جریمه خودروهای پر سروصدا در نیویورک!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، جنجال درباره سروصدای خودروها در نیویورک فراوان است. از این پس به لطف سیستم جدید خودکار متکی به دوربین، خودروهای پر سروصدا در نیویورک درباره صدای زیادشان هشدار دریافت می‌کنند.

این سیستم منحصربه‌فرد با ارسال یک ایمیل اخطار به دارنده خودرو، آن‌ها را از صدای بیش‌ازحد خودروشان مطلع می‌کند. هم‌اکنون نمونه‌های این ایمیل در فیس‌بوک منتشر شده‌اند.

مجله «Car and Driver» با بارگذاری یک نمونه از این نامه‌ها در صفحه فیس‌بوک خود، نتیجه سیاست جدید شهرداری نیویورک را بر مالک خودروی ب‌ام‌و M3 نشان می‌دهد. این نامه رسمی، به دارنده M3 توصیه می‌کند که خودروی خود را جهت معاینه به یک مرکز بازرسی فنی ببرد یا با جریمه ۸۷۵ دلاری صدای بلند مواجه شود. این مجله مشهور آمریکایی در ادامه این پست بیان می‌کند که مرکز بازرسی فنی درحقیقت جز بدترکردن وضعیت کنونی خودروها کار دیگری انجام نمی‌دهد.

سیستم این نوع دوربین‌ها عملکرد نسبتا ساده‌ای دارند. یک دسیبل‌متر (صوت‌سنج) در دوربین قرار گرفته و زمانی که خودرویی با صدای بلند را حس کند، دوربین را فعال کرده و از آن و پلاکش تصویربرداری می‌کند. درست مانند دوربین کنترل سرعت، باقی کارهای سیستماتیک توسط سامانه خودکار انجام می‌شود و ایمیل اخطار را برای مالک خودرو ارسال می‌کند.

اگر متخلفان برای رفع مشکل به مرکز بازرسی فنی مراجعه کنند، می‌تواند بدون هزینه اضافه به تعمیر مشکل خود بپردازند. مالکانی که از اگزوزهایی غیر از جنس اصلی سازنده خودرو استفاده کنند با کمی مشکل روبه‌رو می‌شوند و بهتر است موقع مراجعه به مرکز بازرسی آن‌ها را تعویض کنند. درمورد خودروهایی که از سیستم اگزوز تنظیم‌شونده بهره می‌برند، بهتر است مالک برای عبور از ترافیک آن را روی آرام‌ترین حالتش قرار دهد؛ چراکه امکان حضور دوربین کنترل صدا در مکان‌های مختلف نیویورک وجود دارد.

قرار شده این برنامه جدید در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ دوباره مورد بازنگری قرار گیرد؛ بنابراین شهروندان ناراضی نیویورک می‌توانند تا آن زمان انتقادات خود را درباره آن بیان کنند. تا آن زمان اما باید طبق قانون عمل کنند تا متحمل هزینه اضافه نشوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *