به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، سردار سید کمال هادیانفر افزود: زمانی که تاییدیه استاندارد، محیط زیست و وزارت صمت فراهم باشد؛ پلیس راهور مکلف به شماره گذاری خودرو است. وی ادامه داد: معمولا در تصادف متوجه مشکل کیسه هوا میشویم در حالی که در خط تولید خودرو باید متوجه این نواقص شوند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه وقتی تعداد تصادفات زیاد شود، باز هم نمیشود شماره گذاری را متوقف کرد.
وی گفت: به طور مثال ۱۰۰ خودرو در خط تولید تست و مشخص شود کیسه هوا باز میشود یا خیر؟
رئیس بلیس راهور ناجا گفت: متاسفانه خودرو با ۶۰ کیلومتر سرعت هم از جلو وقتی برخورد میکند بازهم کیسه هوا باز نمیشود.
سردار هادیانفر گفت: دستگاههای نظارتی چرا در تولید وارد نمیشوند تا استاندارهای خودرو را دوباره کنترل کنند.
در تصادف ها، بیشترین تخلف خودروسازان در بخش لاستیک و استحکام گزارش شده است.