به گزارش BBC تصمیم پارلمان اروپا شکستی برای نمایندگان طرفدار محیط‌زیست است که می‌خواستند میزان آلودگی مجاز موتورهای درون‌سوز کمتر شود.

 

آنها می‌گویند آلودگی خودرو‌ها باعث مرگ زودرس سالانه هفتادهزار نفر در اتحادیه اروپاست و باید خودروسازان را مجبور کرد تا موتورهایی با آلودگی کمتر بسازند. در سوی دیگر نمایندگان محافظه‌کار و لیبرال معتقد بودند با سخت‌تر کردن قوانین، خودروسازان مجبور خواهند شد برای توسعه موتورهای درون‌سوز جدید هزینه زیادی صرف کنند و این باعث کم شدن سرمایه‌گذاری در فناوری خودرو‌های الکتریکی می‌شود که کمک بیشتری به کاهش آلودگی خواهد کرد.

 

 

با این حال در استاندارد یورو ۷ قوانین برای کامیون‌ها و اتوبوس‌ها سخت‌تر شده است. همین‌طور قرار شده برای دوام باتری خودرو‌های الکتریکی هم استانداردی تعیین شود. استاندارد یورو ۷ برای اولین بار کاهش تولید میکروپلاستیک در خودرو را هم شامل شده است.

 

 

این ذرات هنگام حرکت خودرو توسط سابیده شدن لاستیک به جاده و ترمز کردن تولید می‌شود. این ذرات حتی با الکتریکی شدن خودرو‌ها هم تولید شده و خاک و آب را آلوده می‌کند. کمیسیون اروپایی می‌خواهد تولید این ذرات تا سال ۲۰۳۰، ۲۷درصد کاهش یابد.