قطعات خودرو

سید احمد حسینی: اصناف؛ بازوی توانمند دولت‌ها در 4 دهه بوده‌اند / نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نباشیم

یک عضو گوه نواندیشان و پیش‌کسوتان معتقد است: روند درست اداره اتحادیه و بهره بردن از تجارب پیش‌کسوتان در کنار انگیزه و علم نسل جوان از جمله مواردی است که سهم بزرگی در میزان رضایت اعضای صنف از اتحادیه خواهد داشت. ما بر این عقیده‌ایم که با کنار هم قرار گرفتن اشخاصی که توان، تخصص، تجربه و دلسوزی لازم را دارند می‌توان قدم‌های بزرگی برای اعضای بزرگ صنف لوازم یدکی انجام داد.

 

 

 

بیشتر بخوانید: با ادغام اتحادیه، همه چیز از بالا به پایین دیکته خواهد شد

 

به گزارش قطعات خودرو، سید احمد حسینی با اشاره به اینکه ما شاید بتوانیم از زیر بار مسئولیت‌های خود شانه خالی کنیم اما از از تبعات و آثار آن هرگز ، بیان کرد: تمام مسئولیت‌های اجتماعی ما نیز بر همین منوال است و جامعه نمی‌تواند با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت‌های خود، از آثار آن در امان بماند. یکی از مسئولیت‌های ما حضور در پای صندوق رأی انتخابات صنفی است که می‌توانیم در آن شرکت کنیم و همچنین می‌توانیم با دلایلی چون اتحادیه برای ما کاری نکرده و نمی‌کند، از حضور در انتخابات منصرف شویم.

 

بیشتر بخوانید: ضرورت بازنگری در شیوه اداره اتحادیه

 

وی که در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان سخن می‌گفت، پیرامون مالیات اصناف افزود: امروز ما به عنوان آخرین حلقه‌های تصمیم‌گیری‌های دولتی، بیشترین بار فشار را تحمل می‌کنیم. مالیات‌ها از اصناف به مبالغ گزافی گرفته می‌شود و هیچ توضیحی درباره آن نمی‌دهند و نه تنها شأنی برای ما قائل نیستند که طلبکار هم هستند. اصناف نه تنها بار بر روی دولت‌ها نداشته و ندارند که بازوی توانمند آنها در این 4 دهه هم بوده‌اند.

 

عزم جدی برای هموار کردن و به حداقل رساندن مشکلات

 

 

وی با اشاره به مشکلات و معضلات عدیده‌ای که اصناف درگیر آن هستند عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات صنف لوازم یدکی خودرو، کد شناسه کالا و رهگیری کالاها است. قانونی که از سال 1392 مصوب شده بود و به اجرا در نیامده بود و دولت فعلی با دلایل خود که قصد ورود به آن را نداریم، مصر به اجرای آن است. اجرای طرحی که زیرساخت‌های آن مهیا نیست باعث بروز مشکلاتی می‌شود و بیشترین فشار آن را اصناف و کسبه تحمل خواهند کرد.

 

 

به گفته حسینی گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان عزم جدی برای هموار کردن و به حداقل رساندن مشکلات دارند. مالیات و شناسه کالا جزو مباحث مهمی است که نیز به افرادی آگاه با مسائل دارد و حضور نخبگان و پیش‌کسوتان در این زمینه راهگشا خواهد بود.

 

ما بر این عقیده‌ایم که با کنار هم قرار گرفتن اشخاصی که توان، تخصص، تجربه و دلسوزی لازم را دارند می‌توان قدم‌های بزرگی برای اعضای بزرگ صنف لوازم یدکی انجام داد.

 

عضو گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان با تاکید بر اهمیت همدلی و مشارکت در انتخابات و مطالبه‌گری اعضا از صنف لوازم یدکی اظهار کرد: خودمان باید به فکر خودمان باشیم و دست در دست هم در برابر مشکلات بایستیم تا بتوانیم مسیر را تا جایی که امکان آن هست هموار کنیم و نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نباشیم. از حق نگذریم، هیئت مدیره قبلی در طی این سال‌ها فشار زیادی را متحمل بوده و اقدامات خوبی انجام داده و در سال جدید تلاش مضاعفی نیز داشته است. جلسات هیئت مدیره از 6 فروردین با ادارات مختلف در خصوص شناسه کالا و مالیات آغاز شد و تاکنون نیز این اعضا حضور فعال و موثری داشته‌اند.

 

 

مشاور حقوقی اتحادیه با تاکید بر اینکه تک تک افراد حاضر در جلسه و اعضای صنف، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در برگزاری انتخابات روز 10 خردادماه داشته باشند، گفت: اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در معرض خطری جدی است که در صورت جدی نگرفتن آن موجودیت آن به خطر خواهد افتاد. ادغام اتحادیه، در صورت به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت‌کنندگان، یکی از مهمترین مواردی است که نیاز به مشارکت هرچه جدی‌تر اعضای صنف دارد. همه افراد می‌توانند اعضای محترم صنف را، فارغ از اینکه به چه کسی رأی بدهند از این موضوع واقف کنند تا از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنیم.

 

 

 

او با اشاره به تشکیل گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان بیان کرد: روند درست اداره اتحادیه و بهره بردن از تجارب پیش‌کسوتان در کنار انگیزه و علم نسل جوان از جمله مواردی است که سهم بزرگی در میزان رضایت اعضای صنف از اتحادیه خواهد داشت. ما بر این عقیده‌ایم که با کنار هم قرار گرفتن اشخاصی که توان، تخصص، تجربه و دلسوزی لازم را دارند می‌توان قدم‌های بزرگی برای اعضای بزرگ صنف لوازم یدکی انجام داد.

 

 

سید احمد حسینی تصریح کرد: امیدواریم بعد از روز انتخابات که پای صندوق رأی حاضر می‌شویم، هیئت مدیره جدید بتواند با حمایت و تجارب پیش‌کسوتان در مسیر سخت و ناهموار برای اعتلای صنف گام‌های موثری بردارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *